Trasa Rajdu Dakar 2014 – Boliwia zamiast Peru!

- Piotr Jędrzejak

Na mapie Rajdu Dakar zabraknie Peru, a pojawi się Boliwia.

W styczniu 2014 odbędzie się już szósta z rzędu edycja Rajdu Dakar. Jako, że organizatorzy tego legendarnego i jednego z najtrudniejszych rajdów na świecie ciągle chcą urozmaicać imprezę, tym razem postanowili zmienić kraje, które ugoszczą zawodników. W sezonie 2014 Dakar wystartuje z Argentyny, pojedzie do Boliwii, a zakończy się w Chile. To oznacza, że na mapie zabraknie Peru, a za to pojawi się Boliwia. Tak samo jak w tym roku, Rajd wystartuje 5. stycznia.

Kolejne zmiany to dłuższe odcinki specjalne oraz więcej etapów maratońskich, czyli połączonych dni, kiedy wszelkich napraw i serwisów musi dokonywać zawodnik, a nie jego ekipa mechaników. W połączeniu z diabelnie ciężką trasą, zapewne uczyni to Rajd Dakar 2014 jeszcze trudniejszym!

Jedną z najciekawszych niewiadomych jest etat pięciokrotnego zwycięzcy Dakaru, Cyrila Despres. Francuz ostatnio odszedł z fabrycznej ekipy KTMa, zapowiedział, że nie opuści Dakaru tak szybko, ale jeszcze nie odkrył na jakim motocyklu wystartuje. Wielu obstawia jednak Hondę, która w 2013 roku wróciła do Rajdu po długiej nieobecności i najwyraźniej dopracowała motocykl. Co powiecie na pojedynek Coma na KTM kontra Despres na Hondzie?

Kluczowe daty Rajdu Dakar 2014:
– otwarcie rejestracji: 15 maj
– deadline dla zgłoszeń motocykli: 7 czerwiec
– deadline dla pozostałych zgłoszeń: 1 listopad
– załadunek pojazdów w Europie: koniec listopada
– badania techniczne w Rosario: 2-4 styczeń 2014
– ceremonia otwarcia Rajdu: 4 styczeń 2014
– Rajd Dakar: 5-18 styczeń 2014
– dzień odpoczynku: 11 styczeń w Salta (Argentyna)

Na zachętę obejrzyjcie podsumowanie Dakaru 2013…

…oraz najlepsze momenty z kategorii motocykli:

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl