40. edycja Rajdu Dakar rusza już w styczniu!

- MotoRmania

To będzie jubileuszowa edycja najtrudniejszego Rajdu Świata. Sprawdźcie, czego można się spodziewać oraz obejrzycie kilka filmów zapowiadających! 

informacja prasowa

  • Sześć tygodni przed startem w Limie Etienne Lavigne przedstawił w Paryżu szczegóły trasy i sportowej rywalizacji w jubileuszowej, czterdziestej edycji Rajdu Dakar, która zapowiada sporą porcję wydm na pierwszych etapach w Peru od 6 stycznia 2018.
  • Dystans rajdu z metą w mieście Córdoba w Argentynie to blisko 9000 km, w tym 4500km odcinków specjalnych. Na trasie z Peru przez Boliwię do Argentyny rywalizować będzie 337 załóg.
  • Motocykle, quady, samochody, pojazdy SxS (Side by Side) i ciężarówki uczestników z Europy przejdą badanie kontrolne w porcie Le Havre we Francji, jeszcze przed wyruszeniem w podróż drogą morską przez Atlantyk i Kanał Panamski, co będzie wstępem do wielkiej przygody.

Oficjalna zapowiedź 40. edycji Rajdu Dakar:

“Czy to w Afryce pod koniec lat siedemdziesiątych, czy w Ameryce Południowej w 21. wieku, uczestnicy Dakaru stają na starcie tak samo żądni wyzwań i gotowi, by odkrywać nowe przygody,” przypomniał Etienne Lavigne, dyrektor rajdu, rozpoczynając prezentację 40. Edycji Dakaru. Z okazji jubileuszu organizatorzy przygotowali trasę i harmonogram rajdu tak, aby spełnić oczekiwania zawodników pragnących ponownie zmierzyć się z pustynią Peru, której posmakowali już w latach 2012 i 2013. W styczniu 2018 roku uczestnicy będą ścigać się po malowniczych peruwiańskich wydmach przez 5 dni. Dyrektor sportowy rajdu Marc Coma zapewnił, że w programie tej pierwszej części imprezy znajdą się „wszystkie możliwe typy piasku, jakie występują w Peru”. Rajd zmieni swój charakter, gdy zawodnicy wjadą do Boliwii, gdzie będą musieli zmierzyć się z pogodą i warunkami wymagającymi od poszukiwaczy przygód maksymalnej wytrzymałości. Pięciokrotny zwycięzca rajdu zaprojektował trasę tak, aby emocje rosły, a decydujące odcinki zaplanował w końcówce rajdu na terytorium Argentyny: “Odcinek specjalny Super Fiambalá prowadzący z Belén do Chilecito, który będzie drugą częścią etapu maratońskiego dla motocykli i quadów może być decydującą częścią rajdu, szczególnie jeżeli będzie tak gorąco, jak zwykle bywa w tym rejonie,” powiedział Coma.

Klip opowiadający o trasie Dakaru:

Na liście zgłoszeń przyszłorocznego Dakaru znalazło się łącznie 337 pojazdów. Spora część z nich będzie walczyła o zwycięstwa w każdej z kategorii. Do grona faworytów będzie należał oczywiście Stéphane Peterhansel, który ma już na koncie 13 wygranych. Pierwsza z nich 30 lat temu! “Mister Dakar” po raz ostatni poprowadzi do boju armadę Peugeota, która w styczniu tego roku zajęła wszystkie miejsca na podium. Będzie musiał stoczyć walkę o zwycięstwo nie tylko ze swoimi kolegami z zespołu. Na czele zespołu Toyoty, który wystawi nowe Hiluxy stanie Nasser Al Attiyah, do tej pory niepokonany w tym sezonie, po nieukończonym pechowo Dakarze. Barw Team X-Raid bronić będą “Nani” Roma, zwycięzca z 2014 roku oraz Mikko Hirvonen i nowicjusz Bryce Menzies, których bronią będą zupełnie nowe Mini.

W kategorii motocykli trwać będzie walka o palmę pierwszeństwa po wycofaniu dwóch gigantów tej kategorii – Cyrila Despres i Marka Comy. KTM kontynuował w minionych latach zwycięską passę dzięki wygranym Toby Price’a w 2016 i Sama Sunderlanda w 2017, a teraz nadziejami austriackiej marki będą Matthias Walkner i Antoine Meo. Barw zespołu Yamaha bronić będą Adrian van Beveren, Franco Caimi i Xavier de Soultrait, a Honda liczyć będzie na doświadczenie takich kierowców, jak Paulo Gonçalves czy Joan Barreda, a także na młodzież czyli Kevin Benavides i Ricky Brabec.

Ponad 8-minutowe podsumowanie wyjątkowych ujęć z minionych 39 edycji Rajdu Dakar:

“Original by Motul”: 28 motocyklistów-mechaników na starcie

Niektórzy motocykliści i kierowcy quadów wystartują w rajdzie poszukując przygody, jak była udziałem pionierów Dakaru, Pozbawieni pomocy ze strony serwisu, będą musieli sami dbać o swoje pojazdy i ich przygotowanie do kolejnego etapu, kosztem czasu na wypoczynek po całym dniu jazdy. Ważny partner Dakaru, firma Motul wspiera tych śmiałków, dostarczając im swoje produkty i wyposażenie na biwakach. O palmę pierwszeństwa w tej kategorii walczyć będzie 28 zawodników (w 2017 było ich 19), wśród nich Olivier Pain (trzeci w 2014), którego rywalami będą Jürgen Van den Goorgbergh i Lyndon Poskitt.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl