W jakim wieku zaczynali zawodnicy MotoGP?

- Mick

Zastanawialiście się ile lat mieli czołowi zawodnicy MotoGP gdy pierwszy raz wsiedli na motocykl, a następnie zaczęli się ścigać? Znamy odpowiedź!

Dokładnie takie pytanie zadała reporterka YouTube’owego magazynu Inside Pass, Vanessa Guerra, sporej części stawki, podczas niedawnej rundy MotoGP w San Marino.

Andrea Dovizioso na pocket bike’a wsiadł w wieku sześciu lat, ale już w wieku czterech lat śmigał na crossówce. Danilo Petrucci na pocketa wsiadł w wieku trzech lat. Tyle samo miał Fabio Quartararo, gdy po raz pierwszy dosiadł Yamahy PW50. Podobnie Pol Espargaro, którego motocykl wyposażony był jednak w boczne kółka i zdalny kill switch. W podobnym wieku pierwszą przejażdżkę zaliczył Valentino Rossi. Jeszcze wcześniej zaczynali Franco Morbidelli i Jack Miller, którzy zadebiutowali na dwóch kołach gdy mieli zaledwie 2,5 roku!

Mistrz MotoGP Marc Marquez zaczynał od motocrossu gdy miał cztery lata. W wyścigach zadebiutował jako ośmiolatek, ale nie ścigał się pocket bike’ami, tylko od razu wsiadł na 50-tkę o „normalnych” gabarytach.

Jako pięciolatek przygodę z motocyklami zaczął Pecco Bagnaia, a jako ośmiolatek Hafizh Syahrin. Miguel Oliveira w wieku trzech lat zaczynał, ale od quada, podczas gdy dopiero jako dziewięciolatek na motocykl wsiadł dwukrotny mistrz Moto2, Johann Zarco, który trenować na pocket bike’ach zaczął jednak dopiero jako trzynastolatek.

Jeśli straciliście już nadzieję co do zostania zawodnikiem MotoGP, to przypominamy, że czterokrotny mistrz klasy 250 Max Biaggi na motocykl wsiadł dopiero w wieku 18 lat, a inny mistrz WorldSBK, Troy Bayliss, dopiero 22 lat. Wszystko więc jeszcze przed Wami!

Cały odcinek magazynu Inside Pass z San Marino obejrzycie poniżej, a już w ten weekend kolejna runda MotoGP, Grand Prix Aragonii!

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl