Pierwszy dzień testów MotoGP na Sepang dla Quartararo

- Mick

Fabio Quartararo uzyskał najlepszy czas pierwszego dnia oficjalnych testów w Malezji. W pierwszej piątce znaleźli się zawodnicy na motocyklach czterech różnych producentów. Z kolei pierwsza czternastka zmieściła się w jednej sekundzie. Czy to zapowiedź kosmicznego sezonu?

Póki co trudno wyrokować, ale trzeba przyznać, że Quartararo rozpoczął rok mocnym akcentem. Francuz swój najlepszy czas uzyskał na ubiegłorocznej wersji M1-ki. Tuż za nim znalazł się zespołowy kolega z ekipy Petronas Yamaha SRT, Włoch Franco Morbidelli. Pierwszą piątkę uzupełnili Alex Rins na Suzuki, Cal Crutchlow na Hondzie i Jack Miller na Ducati.

Drugą piątkę otworzył Maverick Vinales, przed braćmi Aleixem i Polem Espargaro, Joanem Mirem i Valentino Rossim. Tym sposobem w pierwszej dziesiątce znalazły się motocykle wszystkich rywalizujących w MotoGP producentów. „Nowa M1-ka różni się od ubiegłorocznej, ale musimy ją lepiej poznać. Niektóre aspekty są lepsze, ale inne są gorsze” – powiedział Rossi. fotorossi_01

Poza pierwszą dziesiątką znalazła się pierwsza dwójka poprzedniego sezonu; Andrea Dovizioso był jedenasty, a obrońca tytułu Marc Marquez dwunasty. Zawodnik Repsol Hondy wrócił dziś na RC213V po listopadowej operacji prawego barku. Hiszpan nie ukrywa, że wciąż jest mocno osłabiony i zamierza się oszczędzać. Dzisiaj przejechał 37 okrążeń. Mniej pokonali tylko Dovizioso i także wracający po operacji barku Taka Nakagami. Tuż za obrońcą tytułu dzień zakończył jego młodszy brat i debiutant, Alex Marquez.HRC_SepangTest_AA_Marc_2020-06310

Bez rewelacji, na 19. pozycji, w barwach Reale Avintia Ducati zadebiutował Johann Zarco, który mimo wszystko wyprzedził debiutantów KTM-a; wracającego do zdrowia po operacji przedramienia Ikera Lecuonę i mistrza Moto3, Brada Bindera.

W akcji zabrakło, zgodnie z planem, Jorge Lorenzo, którego zobaczymy jednak jeszcze w ten weekend na torze w roli kierowcy testowego Yamahy. Podobnie jest z Michele Pirro i Ducati. Dla KTM-a testował z kolei Dani Pedrosa, dla Suzuki Sylvain Guintoli, a dla Aprilii Lorenzo Savadori.2020-test3sepangalex-rins2

Wszyscy producenci zabrali do Malezji masę nowych części, a Aprilia kompletnie nowy motocykl z silnikiem V4 90 stopni. Praktycznie każdy z zawodników fabrycznych miał dziś do dyspozycji po trzy motocykle; wersję 2019 i po dwie różne specyfikacje 2020. Pierwszy dzień to jednak zazwyczaj praktycznie rozgrzewka, dlatego poczekajmy na dwa kolejne zanim zaczniemy analizować tempo poszczególnych zawodników.

Oto wyniki pierwszego dnia:


Zrzut ekranu 2020-02-7 o 13.40.07

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl