MotoGP w Katarze: dane telemetryczne od Brembo!

- Piotr Jędrzejak

Pierwszy weekend MotoGP już za nami! Po MEGA emocjonującym wyścigu w Katarze, czołowy producent układów hamulcowych, Brembo, jak zwykle dostarcza garść ciekawostek.

Tor Losail został użyty po raz pierwszy w 2004 roku i angażuje system hamulcowy dość znacznie, z pierwszym ostrym i wymagającym hamowaniem już na końcu prostej startowej. Rzeczywiście jest to jedno z najtrudniejszych hamowań w całym sezonie – zawodnicy wciskają dźwignię z rekordową siłą 8 kg, a prędkość spada o całe 250 km/h!

tor Doha w Katarze MotoGP BremboLosail ma 5380 metrów, zawodnicy pokonują 22 okrążenia i na każdym z nich 18% czasu spędzają na hamowaniu. Na okrążeniu jest 8 stref mocnego hamowania, a Brembo sklasyfikowało tor jako średniowymagający.

GP Kataru odbywa się w nocy przy sztucznym oświetleniu, a to pozwala zauważyć, jak karbonowe tarcze hamulcowe zaczynają świecić przy agresywnych hamowaniach. Ten fenomen, mimo że dość częsty, jest niezauważalny w czasie innych rund ze względu na światło słoneczne.

Zakręt 01
Prędkość wejściowa: 357 km/h
Prędkość końcowa: 107 km/h
Długość hamowania: 263 m
Czas hamowania: 5.1 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1.4 g
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 8 kg

Zakręt 02
Prędkość wejściowa: 236 km/h
Prędkość końcowa: 122 km/h
Długość hamowania: 145 m
Czas hamowania: 3.5 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1.2 g
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 4.3 kg

Zakręt 04
Prędkość wejściowa: 282 km/h
Prędkość końcowa: 159 km/h
Długość hamowania: 160 m
Czas hamowania: 2.9 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1.3 g
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 5.9 kg

Zakręt 06
Prędkość wejściowa: 232 km/h
Prędkość końcowa: 106 km/h
Długość hamowania: 143 m
Czas hamowania: 4.3 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1.2 g
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 5 kg

Zakręt 07
Prędkość wejściowa: 257 km/h
Prędkość końcowa: 118 km/h
Długość hamowania: 191 m
Czas hamowania: 4.2 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1.2 g
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 5 kg

Zakręt 10
Prędkość wejściowa: 226 km/h
Prędkość końcowa: 153 km/h
Długość hamowania: 150 m
Czas hamowania: 2.8 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1.1 g
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 3.7 kg

Zakręt 15
Prędkość wejściowa: 283 km/h
Prędkość końcowa: 184 km/h
Długość hamowania: 223 m
Czas hamowania: 4.4 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1.3 g
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 4.2 kg

Zakręt 16
Prędkość wejściowa: 278 km/h
Prędkość końcowa: 136 km/h
Długość hamowania: 190 m
Czas hamowania: 4.3 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1.3 g
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 6.4 kg

Brembo ikonografika tor Doha Katar Losail

MotoGp of Qatar - Free Practice

Tarcze hamulcowe rozgrzane do czerwoności.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl