MotoGP: Udane testy Moto2 i Moto3

- MotoRmania

Motocykliści mistrzostw świata klas Moto2 i Moto3 zakończyli w sobotę drugą turę trzydniowych testów, tym razem na hiszpańskim torze w Jerez de la Frontera.


Po zimowej przerwie, motocykliści Moto2 i nowej kategorii Moto3 w połowie lutego po raz pierwszy w tym roku spotkali się na oficjalnych, trzydniowych testach w Walencji, skąd tydzień później udali się do Jerez.

W klasie Moto2, w której wszyscy zawodnicy korzystają z identycznych silników z drogowego modelu Honda CBR600RR i prototypowych podwozi, podczas obu testów najszybsi byli motocykliści używający niemieckich ram firmy Kalex. W akcji pojawiło się ponad trzydzieści maszyn Moto2, w tym jedna dosiadana przez kobietę, Hiszpankę Elenę Rosell. Najlepszy czas na torze imienia Ricardo Tormo ustanowił Hiszpan Pol Espargaro, o włos wyprzedzając Brytyjczyka Scotta Reddinga. W czołówce znalazł się także wicemistrz klasy sprzed dwóch lat, Włoch Andrea Iannone (Speed Up) oraz jego rodacy; Simonce Corsi (FTR) i Claudio Corti (Kalex).

To właśnie Corti był z kolei najszybszym zawodnikiem podczas testów w Jerez, uzyskując identyczny czas jak jego kolega z ekipy Italtrans, Japończyk Taakaki Nakagami. Trzeci wynik wywalczył Szwajcar Thomas Luethi (Suter), wyprzedzając Espargaro, Hiszpana Juliana Simona (FTR) i Reddinga. W testach nie wziął udziału aktualny wicemistrz świata Marc Marquez, który dochodzi do siebie po niedawnej operacji nerwu. Czołówka klasy Moto2 notowała czasy lepsze niż rekordy obu torów, co po raz kolejny zwiastuje niesamowicie zacięty sezon.

Wyjątkowo ciekawie zapowiada się także rywalizacja w nowej kategorii Moto3, zastępującej odchodzącą klasę 125ccm. Do startu w Moto3 dopuszczono motocykle z jednocylindrowymi, czterosuwowymi silnikami i pojemności 250ccm. Honda przygotowała nie tylko kompletny motocykl, model NSF250R, ale także sam silnik, który zespoły mogą wykorzystać w ramie zewnętrznych producentów.

Oba testy w Hiszpanii z drugim czasem zakończył aktualny drugi wicemistrz świata oraz ubiegłoroczny debiutant roku w klasie 125ccm, Hiszpan Maverick Vinales (silnik Hondy, rama FTR), a w czołówce znaleźli się także dosiadający modelu NSF250R; Portugalczyk Miguel Oliveira i Hiszpan Efren Vazquez.

19 marca zawodnicy Moto2 i Moto3 wrócą do Jerez, gdzie czekają ich ostatnie, trzydniowe testy przed ruszającym w weekend Wielkanocny w Katarze sezonem. Już za tydzień drugie testy w Malezji przeprowadzą zawodnicy MotoGP, w tym broniący tytułu mistrzowskiego, Australijczyk Casey Stoner, najszybszy podczas pierwszych testów na torze Sepang na początku lutego.

W najbliższy weekend w Australii rozpoczyna się z kolei sezon MŚ motocykli produkcyjnych. W kategorii World Superbike o mistrzostwo świata za sterami modelu Honda CBR1000RR Fireblade walczyć będą Jonathan Rea i Hiroshi Aoyama, zaś w klasie Supersport aż siedemnastu śmiałków dosiadających Hondy CBR600RR, w tym Polak, Paweł Szkopek.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl