MotoGP: Stoner górą w Jerez

- MotoRmania

Obrońca mistrzowskiego tytułu, Australijczyk Casey Stoner (Repsol Honda), z najlepszym czasem ukończył w hiszpańskim Jerez de la Frontera ostatnie testy przed startem sezonu motocyklowych MŚ MotoGP.

26-latek, który najlepsze wyniki uzyskiwał także podczas dwóch wcześniejszych sesji testowych na torze Sepang w Malezji, także w Hiszpanii nie pozostawił rywalom najmniejszych złudzeń. Co prawda w sobotę Australijczyk przejechał tylko trzy okrążenia z powodu intensywnych opadów deszczu, jednak oba pozostałe dni testowe w Jerez kończył z najlepszym rezultatem w stawce.

W niedzielę, podopieczny ekipy Repsol Honda popisywał się nie tylko świetnymi czasami okrążeń, ale także imponującym tempem wyścigowym na długim dystansie, ostatecznie o jedną dziesiątą sekundy wyprzedzając Hiszpana Jorge Lorenzo oraz o trzy dziesiąte, dosiadającego siostrzanej Hondy RC213V, kolegę zespołowego, Daniego Pedrosę.

„Jesteśmy zadowoleni z czasów okrążeń i postępów, jakich dokonaliśmy w Jerez – powiedział Stoner. – Przejechałem sporo kółek, także na długim dystansie, aby sprawdzić zużycie paliwa i jestem usatysfakcjonowany. Teraz możemy rozpocząć ściganie, co jest tym, co lubimy najbardziej.”

Dwaj zawodnicy korzystający z identycznego modelu w specyfikacji prywatnej, Hiszpan Alvaro Bautista (San Carlo Honda Gresini – czwarty czas na mokrym torze drugiego dnia) oraz debiutujący w MotoGP, aktualny MŚ Moto2, Niemiec Stefan Bradl (LCR Honda MotoGP), uzupełnili pierwszą dziesiątkę w stawce 21 motocyklistów, kończąc testy ze stratą nieco ponad sekundy do Stonera.

Choć był to jego pierwszy oficjalny test MotoGP i kontakt z nowym motocyklem korzystającym z oficjalnych opon Bridgestone i tarcz hamulcowych z włókna węglowego, Włoch Michele Pirro, ukończył jazdy z 19 wynikiem. Drugi, obok Bautisty, zawodnik zespołu San Carlo Honda Gresini, zadebiutował w królewskiej klasie dosiadając maszyny w specyfikacji CRT: wykorzystującej prototypowe podwozie brytyjskiej firmy FTR oraz silnik doskonale znany z drogowego modelu Honda CBR1000RR Fireblade.

Trzydniowe testy w Jerez były ostatnimi przygotowaniami do sezonu motocyklowych MŚ, który za niecałe dwa tygodnie startuje przy sztucznym świetne podczas nocnych wyścigów o Grand Prix Kataru na torze Losail. Oprócz zawodników MotoGP, do akcji ruszą tam również zawodnicy klas Moto2 i Moto3, którzy w Jerez testowali na początku tygodnia.

Moto2 to kategoria w której wszyscy zawodnicy korzystają z identycznych silników znanych z drogowego modelu Honda CBR600RR. W nowej klasie Moto3 rywalizuje wielu dostawców jednostek napędowych, jednak aż ponad połowa stawki zdecydowała się na użycie silników Hondy. Tymczasem już w najbliższy weekend zawodnicy Hondy wystartują w drugiej rundzie MŚ Superbike i Supersport na włoskim torze Imola.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl