MotoGP – Repsol Honda prezentuje nowe barwy na sezon 2013 [+ Galeria]

- Mick

Zespół Repsol Honda, jedna z najbardziej utytułowanych ekip królewskiej klasy, zaprezentował dzisiaj oficjalnie w Madrycie swój skład oraz nowe barwy modelu RC213V na sezon 2013.

Samo malowanie wyraźnie różni się od tego, do którego przyzwyczailiśmy się przez blisko dwie dekady. Towarzyszące czerwieni i pomarańczy, czarne wstawki na przedniej owiewce i po bokach motocykla, zastąpiono białym kolorem, odświeżając wizerunek jednego z najstarszych zespołów w stawce MotoGP.

Oczywiście nie to jest jednak najważniejsze. Razem z motocyklem, na scenie w Madyrcie pojawili się zawodnicy: doświadczony Dani Pedrosa, debiutujący Marc Marquez, oraz kierownictwo ekipy, z wice szefem HRC, Shuheim Nakamoto na czele.

Japończyk zdradził, że zmieniło się nie tylko malowanie motocykli, ale także struktura ekipy. Livio Suppo, wieloletni szef zespołu Ducati, który w 2010 roku dołączył do Hondy ściągając do ekipy Casey Stonera, awansował z szefa marketingu na szefa zespołu.

Sam motocykl zmienił się według Nakamoto nieznacznie. Podniesiono moc i poprawiono charakterystykę pracy silnika, ale HRC zamierza także wprowadzić szereg poprawek w trakcie sezonu, szczególnie w jego drugiej połowie. Największą zmianą jest oczywiście dodanie trzech kilogramów i wzrost minimalnej masy do 160 kilogramów, zgodnie z nowymi przepisami MotoGP.

„Tuż przed sezonem 2012 minimalna waga wzrosła o 4 kilogramy i było to dla nas dużym problemem, szczególnie dla Daniego, który nie potrafił znaleźć odpowiednich ustawień maszyny – powiedział Nakamoto-san. – Dlatego na wyścig w Laguna Seca przygotowaliśmy zmodyfikowaną maszynę, która dużo bardziej mu odpowiadała i pozwoliła na odniesienie wielu zwycięstw w drugiej połowie sezonu. Tym razem mieliśmy jednak dużo więcej czasu na rozlokowanie na motocyklu dodatkowych trzech kilogramów, dlatego jesteśmy dobrze przygotowani.”

Celem na sezon 2013 jest oczywiście walka o mistrzowski tytuł. To także idealna szansa dla Daniego Pedrosy, który przynajmniej na początku roku powinien być w zespole wyraźnym numerem jeden. Nakamoto nie oczekuje bowiem póki co od Marqueza walki o zwycięstwa. „Marc ma wielki talent, dlatego jego dobre czasy okrążeń podczas pierwszych testów nie były dla nas zaskoczeniem – powiedział Japończyk. – Dobry czas okrążenia to jedno, a nauka oszczędzania opon podczas wyścigu to zupełnie inna historia. Marca czeka więc sporo nauki, ale spodziewamy się, że będzie walczył o podia.”

Sam Marquez intensywnie przygotowywał się do sezonu, choć wciąż jest w trakcie procesu nabierania masy, niezbędnej do siłowania się z ważącym 160 kilogramów potworem MotoGP. 20-latek może więc zaskoczyć nas wcześniej, niż myślimy, tym bardziej, że zespół zaplanował sporo testów. Poza oficjalnymi sesjami w Malezji i Hiszpanii, Repsol Honda na dwa dni uda się także na nowy tor w Austin, w Teksasie, gdzie odbędzie się druga runda sezonu. Znajomość nowego dla wszystkich toru, może więc dać Pedrosie i Marquezowi sporą przewagę na początku rywalizacji.

Jak waszym zdaniem poradzi sobie odświeżony zespół Repsol Honda? Czy Dani Pedrosa wreszcie wywalczy mistrzowski tytuł MotoGP, który w ostatnich latach wielokrotnie wymykał mu się z dłoni z powodu kontuzji i błędów? A może w swoim debiutanckim sezonie wszystkich po raz kolejny zaskoczy Marc Marquez? Wreszcie, czy Repsol Honda poradzi sobie ze stojącym po drugiej stronie padoku, dream-teamem Yamahy: Valentino Rossim i Jorge Lorenzo?

Pierwszy wyścig MotoGP już w pierwszy weekend kwietnia. Relacje w sezonie 2013 nadal pokazywać będzie Polsat Sport. Pierwsze oficjalne testy MotoGP ruszają z kolei już za tydzień. Trzydniowe jazdy w Malezji odbędą się w dniach 5-7 lutego. Codzienne relacje oczywiście na stronach portalu MotoRmania.com.pl.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl