MotoGP i World Superbike – Zima w Wyścigach – Tydzień 9

- Mick

Powodzie, tornada, nowe zespoły, wracający sponsory, prezentacje, plotki i kolejne kontraktowe przetasowania. Oto co działo się w świecie MotoGP podczas ostatniego tygodnia przed zakończeniem zimowego zakazu testów.

Uczcili pamięć Super Sica

W ostatni poniedziałek Marco Simoncelli obchodziłby swoje 27 urodziny. Włoski zawodnik zginął trzy lata temu podczas wyścigu MotoGP o Grand Prix Malezji w Sepang, ale pamięć o nim jest wiecznie żywa. Trzy tysiące fanów zgromadziło się w poniedziałek na stadionie w Rimini, gdzie spotkali się z nimi m.in. rodzice Super Sica. Paolo i Rosella ogłosili stworzenie zespołu wyścigowego, Sic 58 Squadra Corse, który będzie wspierał młodych, włoskich zawodników, na początek we włoskiej serii CIV, w której w tym roku zobaczymy także Patryka Kosiniaka.

Powódź w Tech 3

Powodzie na południu Francji dotknęły także startujący w MotoGP zespół Monster Yamaha Tech 3. Woda i błoto podmyły nie tylko warsztat w Bormes-les-Mimosas, sprzęt ekipy Moto2 i zaparkowane w środku ciężarówki, ale również kontenery w które mechanicy zdążyli już zapakować sporo części MotoGP do wysyłki na zbliżające się testy w Malezji. Zespół Herve Poncharala wstępnie oszacował straty na blisko pół miliona złotych, ale podkreśla, że nie przeszkodzi to w żaden sposób w jazdach Bradleya Smitha i Pola Espargaro na torze Sepang.

To nie pierwsza tego typu przygoda. Na początku poprzedniego sezonu, w czwartek przed Grand Prix Ameryk w Austin, w garażu Tech 3 zapalił się elektryczny starter, którym odpalane są motocykle. Natychmiast aktywował się system przeciwpożarowy, a woda z pianą uszkodziły wyposażenie i motocykle kilku ekip, w tym zespołu LCR oraz teamu Karela Abrahama. Co prawda nie odbiło się to w żaden sposób na postawie zawodników w samym wyścigu, ale przez pewien czas martwiono się o możliwe problemy wynikające z zawilgocenia komponentów.

Abraham pokazuje swoją Hondę

Czech Karel Abraham zaprezentował w Brnie Hondę RCV1000R, na której wystartuje w tym roku w swoim czwartym sezonie w MotoGP. 24-latek nie może oczywiście doczekać się wyścigu na swoim domowym torze, którego współwłaścicielem jest zresztą szef i właściciel jego ekipy Cardion AB, Karel Abraham Senior. W obliczu strat finansowych, jakie przyniosła organizatorom Grand Prix Czech ostatnia edycja wyścigu, trzymamy kciuki za Karela, który jest chyba jednym z najmniej docenianych zawodników w stawce. Czy słusznie? Być może sezon 2014 nam to pokaże. „Najpierw muszę na nowo odkryć radość ze ścigania” – powiedział Abraham, który opuścił drugą połowę poprzedniego sezonu w powodu kontuzji barku z Indianapolis.

Edwards specjalnie dla MotoRmanii

Colin Edwards i Josh Herrin odwiedzili w tym tygodniu tor w Austin. Najstarszy w stawce zawodnik MotoGP oraz szykujący się do debiutu w Moto2 ubiegłoroczny mistrz USA klasy Superbike, promowali w ten sposób nadchodzącą wielkimi krokami, drugą edycję wyścigu Grand Prix w Teksasie. Pochodzący w Kalifornii, 23-letni Herrin przejechał nawet kilka okrążeń za sterami R6-tki, podczas gdy Edwards jak zwykle zabawiał dziennikarzy w typowym dla siebie, wyluzowanym stylu.

Dosłownie kilka godzin przed wybraniem się do Austin, Edwards udzielił także wyjątkowego wywiadu MotoRmani. 40-letni Amerykanin, który zaliczy w tym roku swój dwunasty sezon w królewskiej klasie, powiedział nam m.in. o tym, dlaczego Rossi nie radził sobie rok temu na M1-ce, co jest nie tak z podwoziem Yamahy, dlaczego preferuje ramę FTR, dlaczego pneumatyczny rozrząd nie sprawdza się w Kawasaki ZX-10R, a także w jaki sposób motywował się przez dwa ostatnie lata do walki na kiepskich maszynach CRT.

Czy Colin się wypalił? „Shit no!” – powiedział nam, a Wy przeczytacie wszystko już wkrótce w MotoRmanii. Najpierw jednak, w lutowym numerze, znajdziecie wywiady ze Scottem Reddingiem oraz szefem mistrzowskiego zespołu Mavericka Vinalesa z Moto3, Pablo Nieto.

Honda chce zatrzymać Pedrosę

Tak przynajmniej pomiędzy wierszami zasugerował, i to w kilku różnych wywiadach, w tym z portalem MCN, manager ekipy Repsol Honda, Włoch Livio Suppo. Co ciekawe, nowa umowa miałaby podobno obowiązywać tylko przez rok. Na ile jest to faktyczna deklaracja, a na ile jedynie reakcja na medialne zamieszanie wokół przyszłości Jorge Lorenzo? Hiszpan był ostatnio łączony z Ducati i choć oficjalnie temu zaprzeczył, nie jest tajemnicą, że Yamaha i Honda prowadzą o niego ostrą walkę.

Sugerując, że Honda mogłaby zostawić Pedrosę tylko na jeden rok, HRC być może chce wywołać na Lorenzo presję na zasadzie „teraz, albo nigdy”, a jednocześnie wynegocjować jak najlepsze dla siebie warunki, zarówno potencjalnego kontraktu z Jorge, jak i ewentualnej, przedłużonej umowy z Danim. Uwielbiamy takie ploteczki, prawda?

Movistar sponsorem tytularnym Yamahy?

Portal GPOne.com informuje o możliwym powrocie hiszpańskiego potentata telekomunikacyjnego do MotoGP. Movistar sponsorował nie tylko juniorski puchar, z którego do MŚ trafili m.in. Dani Pedrosa i Casey Stoner, ale także fabryczną ekipę Suzuki oraz zespół Fausto Gresiniego. Plotki o powrocie Movistar do MotoGP pojawiają się niemal co zimę, ale faktycznie Yamasze przydałby się wreszcie tytularny sponsor, więc może tym razem coś z tego wyjdzie.

Przekonamy się pewnie niedługo, bo od pierwszego wyścigu sezonu 2014 dzieli nas już mniej niż dwa miesiące. Tymczasem już za kilka dni rozpoczną się pierwsze, przedsezonowe testy w Malezji, które będziemy także obszernie relacjonować na naszych łamach.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl