Miller w Pramacu już oficjalnie

- Mick

Zespół Pramac Racing potwierdził oficjalnie przedłużenie kontraktu z Australijczykiem Jackiem Millerem, którego przyszłość w MotoGP jeszcze kilka dni temu wisiała na włosku.

Choć w Brnie wywalczył swoje drugie podium w tym roku, Miller jeszcze do niedawna był jednym z zaledwie dwóch zawodników bez kontraktu na sezon 2020. Początkowo wyglądało na to, że to Australijczyk liczy na większe wynagrodzenie i wsparcie techniczne od Ducati oraz Pramac Racing.

W ostatnich dniach role się odwróciły, bo Ducati zaczęło naciskać, aby w Pramacu zastąpić Millera Hiszpanem Jorge Lorenzo. Trzykrotny mistrz świata ostatecznie postanowił uhonorować swój kontrakt z Repsol Hondą, ale w międzyczasie posadę Johanna Zarco zaproponował Millerowi KTM.

Mimo presji ze strony Ducati, Pramac postawił jednak na Millera, który także nie chciał zsiadać z konkurencyjnego Desmosedici i przesiadać się na wymagającego KTM-a RC16.

Dzisiaj wreszcie włoski zespół poinformował o podpisaniu nowego kontraktu, na mocy którego Miller otrzyma za rok Ducati w najnowszej specyfikacji 2020.  Co ważne, kontrakt został podpisany bezpośrednio z Ducati, a nie ekipą Paolo Campinotiego.

Umowa została podpisana na rok, a wszystkie strony liczą, że doprowadzi do awansu Millera do fabrycznego zespołu w sezonie 2021. Czy tak się stanie? Australijczyk musiałby zostawić wyraźnie w tyle Włocha Danilo Petrucciego.

Po podpisaniu kontraktu przez Millera na polach startowych pozostały już tylko dwa znaki zapytania. O ile przedłużenie umowy z Taakakim Nakagamim przez LCR Hondę wydaje się kwestią czasu, o ile miejsce zwolnione przez Johanna Zarco w fabrycznej ekipie KTM to wielki znak zapytania. Czy Austriacy awansują do fabrycznego składu Miguela Oliveirę z Tech 3? Jeśli tak, to kto zajmie jego miejsce? Mamy cichą nadzieję na niespodziankę.

Tymczasem już za kilka miesięcy karuzela kontraktowa ruszy na nowo i to na wysokich obrotach. Po sezonie 2020 kończą się bowiem kontrakty praktycznie wszystkich zawodników w stawce, a to może oznaczać spore przetasowania. Czy Rossi postanowi kontynuować karierę? Czy Marquez da się skusić rywalom i odejdzie od Hondy? Jakie kroki zrobi Lorenzo? Czy Ducati zrobi w garażu rewolucję, a Miller, który trafił do MotoGP prosto z Moto3, zostanie zawodnikiem fabrycznym? Będzie ciekawie!

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl