Kontuzjowany Dani Pedrosa przejdzie terapię komórkami macierzystymi

- Mick

Nie tak wyścigową emeryturę i pracę w roli kierowcy testowego KTM-a wyobrażał sobie wieloletni zawodnik Repsol Hondy w MotoGP. Hiszpan Dani Pedrosa ma przed sobą wielomiesięczną rehabilitację z powodu skomplikowanego złamania prawego obojczyka.

33-latek zaledwie dwa miesiące temu zakończył trwającą 13 lat karierę w MotoGP, jednocześnie obejmując posadę kierowcy testowego austriackiej marki KTM. Hiszpan ma już nawet za sobą pierwsze testy modelu RC16 w Jerez.

Na niecały miesiąc przed oficjalnymi testami MotoGP w Malezji Pedrosa poinformował właśnie, że doznał złamania przewlekłego prawego obojczyka i to w aż dwóch miejscach. Złamanie przewlekłe, inaczej zwane także złamaniem zmęczeniowym, następuje nie wskutek pojedynczego urazu, a przewlekłego przeciążenia.

Jak tłumaczy sam Dani; „Przez lata doznałem w tym miejscu wielu złamań. Po raz ostatni kość był złamana w trzech miejscach, przez co pojawiły się zmiany sklerotyczne. Środkowa część ma ograniczony przepływ krwi, co powoduje osteoporozę, dlatego potrzebne jest skuteczne rozwiązanie, które pozwoli na regenerację kości i powrót do zdrowia”.

Rozwiązaniem tym będzie najpierw operacja polegająca na przeszczepieniu tkanek z wykorzystaniem komórek macierzystych, a następnie wielomiesięczna rehabilitacja.

Niestety oznacza to, że Pedrosa nie będzie mógł wsiąść na swój nowy motocykl na początku tego roku. Kiedy wróci do pracy jako kierowca testowy KTM-a? Tego póki co nie wiadomo.

Trzeba przyznać, że KTM ma wyjątkowego pecha (bo o tym, że pecha do kontuzji ma Pedrosa wszyscy od dawna wiedzą). W końcu decyzja o zatrudnieniu Pedrosy zapadła właśnie po tym, jak latem kontuzji kręgosłupa nabawił się etatowy zawodnik austriackiego zespołu, Pol Espargaro. Chwilę wcześniej, podczas startu z dziką kartą w Grand Prix Niemiec, poważnie kolano uszkodził kierowca testowy i rezerwowy, Fin Mika Kallio, który nie mógł zająć miejsca byłego mistrza świata Moto2 i przez pół roku kontynuować programu testowego. W efekcie w GP Austrii wystartował tylko Bradley Smith, a na Silverstone Hiszpana zastępował Loris Baz.

Teraz, gdy KTM wreszcie pozyskał kierowcę testowego z najwyższej półki, a do tego drugiego testera wspomagającego Mikę Kallio, Pedrosa już po pierwszych testach musi zsiąść z motocykla.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl