Kalex testuje nowy motocykl Moto2 w Walencji

- Mick

Podczas gdy ekipy królewskiej klasy MotoGP odbywały ostatnie testy w Katarze, niemiecki Kalex sprawdzał w Walencji swoją nową maszynę Moto2 z silnikiem Triumpha.

Od kiedy nowa formuła Moto2 zastąpiła dwusuwową klasę 250 w 2010 roku, wyłącznym dostawcą silników w pośredniej klasie jest Honda. Japońska marka od samego początku udostępnia wszystkim zawodnikom identyczne jednostki napędowe z drogowego modelu CBR600RR, ale jej współpraca z organizatorami cyklu Grand Prix w tym zakresie dobiegnie końca razem z końcem tego sezonu.

W przyszłym roku w Moto2 zobaczymy więc trzycylindrowe silniki angielskiego Triumpha o pojemności 765 ccm. Zastąpienie czwórki trójką wymaga oczywiście sporych zmian ramy. Kalex, którego podwozia dominują w Moto2, przygotował już nową ramę, którą tydzień temu testował w Walencji kierowca rozwojowy niemieckiej marki, Szwajcar Jesko Raffin.

Ekipa Kalexa z nowym motocyklem Moto2 na sezon 2019

Ekipa Kalexa z nowym motocyklem Moto2 na sezon 2019

Raffinowi, byłemu triumfatorowi niemieckiego Yamaha R6 Dunlop Cup, a później mistrzowi Europy Moto2, w pracach rozwojowych towarzyszyć będzie jego wieloletni szef mechaników, Michael Ferger.

Kalex zamierzał testować w Walencji przez trzy dni, ale plany zmieniła pogoda, przerywając jazdy już po pierwszym dniu. Jeden dzień wystarczył jednak, aby Niemcy pstryknęli sporo fotek i podzielili się nimi z mediami. Jak podoba Wam się nowa maszyna Moto2? Jak odpowiedzą na nią rywale z KTM-a czy Sutera?

kalex2Choć Raffin używał standardowego silnika, elektroniki i sprzęgła, zakończył dzień testowy z czasem 1:36.6. Rekord okrążenia w Moto2 wynosi w Walencji 1:34.8 (Johann Zarco, 2016 rok), natomiast najlepszy czas z wyścigu z ubiegłego roku to 1:35.6 (Franco Morbidelli). Raffin ukończył ubiegłoroczny wyścig Moto2 na 21 pozycji, z najlepszym czasem wynoszącym 1:36.9. Szwajcar nigdy nie zdołał jednak odnaleźć się w stawce MŚ i na ten sezon stracił miejsce w cyklu Grand Prix.

Szef Kalexa, Alex Baumgartel przyznał, że kolejne testy odbędą się dopiero po otrzymaniu od organizatorów oficjalnego ECU, ale pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne, a jazdy w Walencji przebiegły bez żadnych problemów.

Zdjęcia: Kalex

kalex5

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl