Jakie zmiany ma motocykl MotoGP przygotowany do jazdy w deszczu?

- Piotr Jędrzejak

Szybka animacja o tym, co zmienia się w motocyklu do jazdy w deszczu.

Stali widzowie MotoGP na pewno pamiętają sytuacje, gdy na przykład w trakcie treningów zaczyna padać deszcz, a zawodnicy „zmieniają motocykle na deszczowe”. Czym w takim razie charakteryzuje się motocykl przygotowany na deszcz? Oczywiście opony to nie wszystko. Więcej szczegółów poznacie w najnowszej animacji technicznej od MotoGP:

Poza oponami, zmieniane jest zawieszenie z przodu i z tyłu. Ze względu na niższą temperaturę asfaltu i opon, a także zdecydowanie mniejsze przeciążenia i trakcję, zawieszenie jest miększe. Jeżeli temperatura tarcz hamulcowych może spadać poniżej poziomu 200 °C, tarcze karbonowe wymieniane są na stalowe (więcej o temperaturach i rozmiarze tarcz znajdziecie w poprzednim materiale od MotoGP). Ostatnią „dużą” zmianą jest oprogramowanie dopasowane do warunków mniejszej przyczepności.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl