Dane telemetryczne od Brembo z toru Jerez!

- Piotr Jędrzejak

Zobacz jak długo i z jaką siłą hamują zawodnicy MotoGP!

Po wyścigowym weekendzie w Hiszpanii, czołowy producent układów hamulcowych udostępnił podstawowe dane telemetryczne z poszczególnych zakrętów toru Jerez. Może nie są to zbyt dokładne dane, ale całkiem dobitnie obrazują co dzieje się na torze…

Jak można przeczytać w opisie od Brembo, pod względem trudności dla układów hamulcowych, tor Jerez jest torem „średnim”. Zawodnicy hamują 8 razy w ciągu okrążenia i łącznie przejeżdżają 23% czasu na hamowaniu. Przypomnijmy, że tor w konfiguracji MotoGP ma 4423 metry i pokonywany jest 27 razy. Jerez jest jednym z ulubionych torów, jako że oferuje ciekawe możliwości wyprzedzania. Falistość nawierzchni wymaga motocykla dobrze zbalansowanego i stabilnego na hamowaniu, aby móc atakować w szybszych zakrętach. Tor charakteryzują dwie ostre nawrotki (zakręty 1 i 4), na których przeciążenie sięga -1,6 G. Są to jedne z najbardziej wymagających zakrętów w MotoGP.

Zakręt 1
Prędkość wejściowa: 276 km/h
Prędkość końcowa: 104 km/h
Długość hamowania: 223 m
Czas hamowania: 4,8 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1,6 G
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 7,2 kg

Zakręt 2
Prędkość wejściowa: 185 km/h
Prędkość końcowa: 82 km/h
Długość hamowania: 134 m
Czas hamowania: 4 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1,3 G
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 5,5 kg

Zakręt 3
Prędkość wejściowa: 253 km/h
Prędkość końcowa: 142 km/h
Długość hamowania: 198 m
Czas hamowania: 3,8 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1,3 G
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 7 kg

Zakręt 4
Prędkość wejściowa: 286 km/h
Prędkość końcowa: 87 km/h
Długość hamowania: 243 m
Czas hamowania: 5,1 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1,6 G
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 6,7 kg

Zakręt 5
Prędkość wejściowa: 233 km/h
Prędkość końcowa: 145 km/h
Długość hamowania: 177 m
Czas hamowania: 4 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1,2 G
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 4,5 kg

Zakręt 6
Prędkość wejściowa: 225 km/h
Prędkość końcowa: 120 km/h
Długość hamowania: 142 m
Czas hamowania: 3,5 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1,5 G
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 5,1 kg

Zakręt 7
Prędkość wejściowa: 223 km/h
Prędkość końcowa: 173 km/h
Długość hamowania: 132 m
Czas hamowania: 2,2 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1 G
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 3 kg

Zakręt 8
Prędkość wejściowa: 250 km/h
Prędkość końcowa: 75 km/h
Długość hamowania: 197 m
Czas hamowania: 5 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1,4 G
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 6 kg

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl