Bridgestone – 100 zwycięstw w MotoGP

- MotoRmania

Bridgestone kontynuuje współpracę partnerską z MotoGP. W roku 2012 mija 11 lat odkąd Bridgestone zaangażowało się w cykl MotoGP i 4 lata odkąd zastało Oficjalnym Dostawcą Opon dla MotoGP.

W tym roku dostawca opon postawił kolejny kamień milowy kiedy podczas Grand Prix San Marino 16 września we Włoszech odniósł setne zwycięstwo w MotoGP. Złośliwi twierdzą, że celebrowanie w tym przypadku jest mocno naciągane – bo jak można mówić o „zwyciężaniu”, skoro przez ostatnie 4 lata nie było żadnego konkurenta?

Jest jednak druga strona medalu. Mniej więcej jedną trzecią swoich zwycięstw w królewskiej klasie Bridgestone wywalczył rywalizując z Michelin i Dunlopem. Później, w 2009 roku, rozpoczęła się era jednego dostawcy ogumienia, ale choć niektórym tak się wydaje, wcale nie oznacza to, że rozwój opon stanął w miejscu.

Przez pewien czas zawodnicy mocno narzekali, że opony dość długo nagrzewają się do odpowiedniej temperatury – długo to nie do końca odpowiednie słowo, ponieważ mówimy tutaj o zaledwie dwóch, trzech okrążeniach. W konkurencyjnym świecie MotoGP to jednak cała wieczność, stąd w latach 2009-2011 całkiem spora liczba wywrotek, wywołana po części zimnymi oponami, a po części gorącymi głowami samych zawodników, którzy od samego wyjazdu na tor narzucali ostre tempo.

Z drugiej strony kierowcy korzystający w MotoGP z opon Bridgestone od zawsze chwalili niesamowitą stabilność przedniej opony, pozwalająca na bardzo mocne opóźnianie hamowania i szybkie wejścia w zakręty.W przeciwieństwie do opon Michelin z ery rywalizacji producentów ogumienia, gumy Bridgestone’a nigdy nie miały problemów ze zbyt wąskim okienkiem optymalnych temperatur asfaltu. Japończycy nie spoczęli jednak na laurach i na sezon 2012 postanowili mocno zmienić charakterystykę opon.

W tym roku ogumienie nagrzewa się bardzo szybko, ale wbrew obawom, wcale nie odbywa się to kosztem wyraźnie szybszego zużycia pod koniec wyścigu.

Z toru na drogi

Tegoroczne opony Bridgestone przygotowane dla MotoGP to kolejny krok  firmy w osiąganiu maksymalnej wydajności i trwałości opon w jak najszerszym zakresie warunków pracy. Takie podejście dało nie tylko spektakularny sukces w MotoGP, ale także przyniosło ogromne korzyści w rozwoju opon drogowych.

Najnowszym przykładem technologii zaczerpniętej z wyścigów jest opona BATTLAX S20 Hyper Sport wprowadzona na rynek europejski w marcu 2012 r. „Duża powierzchnia kontaktu opon S20’s oraz przyczepność mają swoje źródło w genach kształtowanych na torach MotoGP”, mówi Vincent Van Houtte, Starszy Kierownik Motocyklowych Produktów Oponowych w Bridgestone Europe.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl