Brembo: statystyki z MotoGP w Teksasie!

- Piotr Jędrzejak

Ile czasu zawodnicy spędzili na hamowaniu? Z jaką siłą wciskali klamki i jakie odczuwali wtedy przeciążenie?

Miniony weekend zawodnicy spędzili w Austin, w Teksasie na torze Circuit of the Americas. Rozegrała się tam druga runda MotoGP, którą totalnie, o początku do końca zdominował Marc Marquez. Na drugim miejscu zameldował się Dani Pedrosa, ale cichym zwycięzcą było Ducati, które po raz pierwszy od dwóch lat stanęło na podium. Dokonał tego Andrea Dovizioso. Po wyścigowym weekendzie oczywiście mamy dla Was garść ciekawych statystyk od głównego dostawcy układów hamulcowych, Brembo!

Z punktu widzenia hamowania, tor COTA należy określić jako średnio wymagający. W rzeczywistości są tam przynajmniej 3 sekcje hamowania charakteryzujące się ekstremalnie ostrym zmniejszeniem prędkości. tor COTA Austrin texas motogpPierwsza strefa po linii mety jest warta wspomnienia – to właśnie tam motocykle zwalniają z 310 km/h do 65 km/h na odcinku zaledwie 200 metrów. Z kolei przed zakrętem 12 zawodnicy ostro hamują na dystansie ponad 330 metrów.

Tor COTA ma długość 5513 metrów i w ciągu każdego okrążenia zawodnicy spędzają 23% czasu na hamowaniu, a średnie przeciążenie wynosi przy tym -1,15 G. W czasie całego Grand Prix, każdy motocykl wyprodukował średnio 17,4 kWh energii.

Zakręt 01
Prędkość wejściowa: 312 km/h
Prędkość końcowa: 65 km/h
Długość hamowania: 201 m
Czas hamowania: 5 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1.8 g
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 11 kg

Zakręt 02
Prędkość wejściowa: 196 km/h
Prędkość końcowa: 151 km/h
Długość hamowania: 50 m
Czas hamowania: 1 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 0.2 g
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 5 kg

Zakręt 09
Prędkość wejściowa: 151 km/h
Prędkość końcowa: 101 km/h
Długość hamowania: 70 m
Czas hamowania: 2 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 0.5 g
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 3 kg

Zakręt 11
Prędkość wejściowa: 281 km/h
Prędkość końcowa: 60 km/h
Długość hamowania: 201 m
Czas hamowania: 5 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1.2 g
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 9 kg

Zakręt 12
Prędkość wejściowa: 362 km/h
Prędkość końcowa: 75 km/h
Długość hamowania: 337 m
Czas hamowania: 6 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1.8 g
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 9 kg

Zakręt 15
Prędkość wejściowa: 176 km/h
Prędkość końcowa: 70 km/h
Długość hamowania: 101 m
Czas hamowania: 4 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1.8 g
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 3 kg

Zakręt 19
Prędkość wejściowa: 191 km/h
Prędkość końcowa: 91 km/h
Długość hamowania: 111 m
Czas hamowania: 3 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 0.7 g
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 3 kg

Zakręt 20
Prędkość wejściowa: 221 km/h
Prędkość końcowa: 82 km/h
Długość hamowania: 136 m
Czas hamowania: 4 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 0.9 g
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 6 kg

brembo motogp austin texas 2014

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl