Każdy motocykl jest rozkładany na części po każdej rundzie.

Fabryczna ekipa Hondy w angielskich mistrzostwach British Superbike co jakiś czas przygotowuje całkiem ciekawe klipy, w których przedstawia funkcjonowanie zespołu od podszewki. Tym razem zespół Honda Racing British Superbike opowiada o tym, jak wygląda procedura czyszczenia i weryfikowania stanu zużycia poszczególnych części i podzespołów. W końcu odpowiednie przygotowanie daje najlepsze wyniki.

Jak opowiada Paul Williamson, technik elektroniki z zespołu Honda Racing British Superbike:

Po każdej rundzie każdy motocykl zostaje kompletnie rozebrany. Następnie jest składany tak, aby spełniał wymagania konkretnego zawodnika na konkretnym torze.

Każda część ma określony cykl życia lub przebieg, trzeba tego pilnować. Ale należy te części również weryfikować, ponieważ motocykl na torze pracuje pod ogromnym obciążeniem. Najlepszym sposobem na weryfikację organoleptyczną jest czyszczenie każdej części i podzespołu. 

Gdy motocykl jest rozebrany, wyciągany jest też silnik. Trafia do warsztatu silnikowego. Tam po każdej rundzie przechodzi sprawdzenie głowicy. Co trzecią rundę silnik jest całkowicie rozbierany, czyszczony i weryfikowany. Serwis głowicy zajmuje 4-5 godzin, ale pełny serwis to już nawet 2 dni. 

Po złożeniu, za każdym razem, każdy motocykl trafia na hamownię, gdzie weryfikuje się, czy powstały jakiekolwiek problemy. Gdyby nie hamowania, problemy ujawniłyby się na pierwszym treningu, a zawodnik straciłby czas na torze – tego zespół nie chce.