Michael Dunlop wygrał wyścig Isle of Man TT Superbike

- MotoRmania

Historyczna wygrana Michaela Dunlopa dla BMW Motorrad w wyścigu Isle of Man TT Superbike. Zawodnik finiszował 20,5 sekundy przed Guyem Martinem i trzecim Conorem Cumminsem.

Oszałamiające zwycięstwo jeźdźca z Ballymoney (Irlandia Północna) przyszło dokładnie 75 lat po ostatnim zwycięstwie „superbike’a” BMW Motorrad na Isle of Man w 1939 r., gdy Georg Meier wygrał wyścig na Type 255 Kompressor. Kolejny sukces Dunlopa powiększa jego dorobek do ośmiu zwycięstw w TT, teraz z drugim w najwyższej klasie Superbike.

Dunlop TT-7Zawodnik BMW objął prowadzenie na swoim S1000 RR dość wcześnie, już na pierwszym okrążeniu bijąc zdecydowanie, w niebywałym stylu, rekord od zatrzymanego startu, przejeżdżając je ze średnią prędkością 131,730 mil/h (210,768 km/h). Dunlop był w doskonałej formie, zamykając prędkościomierz BMW S 1000 RR na 190 mil/h (304 km/h) na legendarnej półtoramilowej prostej Sulby Straight, zaraz po tym gdy powiększył swe prowadzenię nad Guyem Martinem do 16 sekund.

Przekroczywszy po raz drugi linię startu/mety, Dunlop znów zdecydowanie poprawił rekord okrążenia osiągając fantastyczną średnią 131,890 mil/h (211 km/h), zanim zwolnił by zjechać na swój pierwszy pit stop. Zespół BMW Motorrad / Hawk Racing odesłali Dunlopa z pełnym zbiornikiem na tor w ciągu sekund, zapewniając mu utrzymanie prowadzenia przed Guyem Martinem.

Na trzecim okrążeniu przewaga powiększała się i na Ballaugh Bridge wyniosła już 17 sekund, zaś na Bungalow sięgnęła już 19 s. Na czwartym okrążeniu Dunlop dogonił i wyprzedził na torze Guya Martina, który wystartował 20 sekund przed nim. Przez kolejne dwa okrążenia Martin trzymał się na ogonie Dunlopa, a następnie obaj zjechali na pit stop, po czym jeździec BMW przeprowadził ostatnią szarżę w kierunku flagi końca wyścigu, zwyciężając dla BMW w Tourist Trophy. Michael doprowadził do mety BMW Motorrad / Hawk Racing S 1000 RR z przewagą 20,5 s przed Guyem Martinem, z Conorem Cumminsem na trzecim miejscu.

Dunlop TT-6„Upłynęło 75 lat odkąd BMW Motorrad wygrał Tourist Trophy w 1939, zwycięstwo jest więc miłym prezentem, które znajdzie swoje miejsce w muzeum” – powiedział zachwycony Michael Dunlop po wyścigu. „Zespół BMW Hawk Racing pracował naprawdę dobrze i pokazaliśmy wszystkim, że BMW S 1000 RR jest w stanie ukończyć dwa okrążenia w pełnym wyścigowym tempie. Dla motocykla, który musi wytrzymać zawody Tourist Trophy, katowanego przeze mnie w taki sposób, to naprawdę niezwykłe. BMW dopiero pokazuje swój potencjał, możemy dostać od niego dużo więcej.”

„Mój zespół był całą noc na nogach i pracował jak szalony żeby dopieścić moje motocykle. Steve Hicken wraz z chłopakami wykonali świetną robotę, a Kurt Bock z BMW Motorrad jest po prostu gwiazdą. Co można więcej powiedzieć o tym zespole?”

Lee Nicholls, Marketing Manager w BMW Motorrad UK był uszczęśliwiony znaczeniem tego zwycięstwa.

„To wielka, historyczna chwila dla BMW Motorrad. Zwycięstwo Michaela Dunlopa w wyścigu Superbike’ów przyszło dokładnie w 75 lat od ostatniego zwycięstwa BMW Motorrad w najwyższej klasie i to najlepszy moment na upamiętnienie legendarnego zwycięstwa Georga Meiera w 1939.”

„Michael pokazał nam jazdę w oszałamiającym tempie od startu do mety, potwierdzając jednocześnie swój poziom umiejętności i determinację. Nie mógłby jednak tego osiągnąć bez Steve Hickena i zespołów: Hawk Racing, Michael Dunlop Racing i naszych kolegów Kurta Bocka i Bertiego Hausera z BMW Motorrad Motorsport. Przystępując do rywalizacji w wyścigach drogowych w sezonie 2014 chcieliśmy dowieść, że BMW S 1000 RR jest fantastycznym drogowym superbike’m i ze zwycięstwami North West 200, a teraz Isle of Man TT fakt, że dowiedliśmy tego nie pozostawia żadnej wątpliwości.”

Więcej informacji, wraz z czasami zawodników, można znaleźć pod www.iomtt.com

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl