Frezowanie, toczenie, obróbka: za kulisami Hondy w British Superbike

- Piotr Jędrzejak

Gdy podczas dwunastu rund Brytyjskich Mistrzostw Superbike zawodnicy ścigają się na torach, za kulisami odbywa się walka o jak najlepsze dopracowanie motocykla. Angielski oddział Hondy Racing chwali się własnie swoim własnym warsztatem wyposażonym w obrabiarki metalu, które pozwalają idealnie dopasować motocykl do konkretnych wymagań zawodnika oraz do danego toru.

Zespół samodzielnie projektuje i wytwarza półki kierownicy, dźwigienki tylnego zawieszenia, czy podnóżki. Największą frezowaną częścią jest tylna rama pomocnicza – rozmiar bloku aluminium przed rozpoczęciem obróbki jest imponujący. Stosowanie różnych części ma wpływ na zachowanie motocykla na torze, na rozkład masy i środek ciężkości, ale też na komfort zawodnika. Cel jest zawsze taki sam – zwycięstwo. Zobaczcie, jak to wygląda w praktyce:

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl