LRP Poland punktuje na MŚ FIM EWC na Słowacji! Jest też film z Le Mans 24h!

- MotoRmania

Motocykliści polskiego zespołu LRP Poland zajęli 16. miejsce w sobotnim wyścigu ośmiogodzinnym mistrzostw świata FIM EWC na słowackim torze Slovakiaring, choć jeden z nich stanął do walki… ze złamaną ręką. Kierowana przez Bartłomieja Lewandowskiego ekipa wywalczyła w ten sposób pięć punktów do klasyfikacji generalnej.

informacja prasowa

Trójka w składzie Bartłomiej Lewandowski, Arnaud Friedrich i Dominik Vincon pokonała w sumie 206 okrążeń szybkiego i wymagającego, liczącego blisko 6 km długości toru Slovakiaring. Dwie pełne zmiany za sterami BMW S1000RR na oponach Pirelli przejechał 27-letni Vincon, który dwa dni przed wyścigiem złamał kość w prawej dłoni po wypadku podczas treningu wolnego, ale został przez lekarzy dopuszczony do startu.

LRP Poland na 8h Slovakiaring 2019 (4)

Sobotni wyścig odbywał się przy zmiennej pogodzie. Po starcie w pełnym słońcu, jazdę kilkukrotnie utrudniały przelotne, choć mocne opady deszczu. W tak trudnych warunkach polska ekipa popisała się świetną strategią i na zmianę opon zjeżdżała najrzadziej w całej, liczącej 32 zespoły stawce, bo tylko osiem razy. Po pokonaniu w sumie 1220 kilometrów na mecie team LRP Poland sklasyfikowany został na punktowanej, 16. pozycji w klasyfikacji łącznej oraz na wysokim, dziewiątym miejscu w najmocniejszej klasie EWC.

Kolejny wyścig MŚ FIM EWC odbędzie się 9 czerwca na niemieckim torze Oschersleben i także będzie trwał osiem godzin. Wcześniej, na przełomie maja i czerwca, ekipa LRP Poland wystartuje w drugiej rundzie mistrzostw Alpe Adria i Pucharu Europy Superstock 1000, w którym Friedrich prowadzi w klasyfikacji generalnej. Zmagania odbędą się na słynnym, holenderskim torze w Assen.

LRP Poland na 8h Slovakiaring 2019 (3)

„To był kolejny trudny i wymagający wyścig – powiedział Bartłomiej Lewandowski. – Zdając sobie sprawę z kontuzji Dominika musieliśmy zmodyfikować naszą strategię i postawiliśmy na równą jazdę. Jechaliśmy powtarzalnym tempem i nie popełnialiśmy błędów, a dzięki niskiemu spalaniu motocykla i dobrej strategii zmiany opon, mimo trudnych warunków, dojechaliśmy do mety na wysokim, punktowanym miejscu. Szkoda kontuzji Dominika, bo z pewnością mieliśmy szansę na jeszcze lepszy rezultat, ale w takiej sytuacji i tak pokazał ogromną determinację i przejechał dwie pełne zmiany. Podobnie jak podczas niedawnego wyścigu 24-godzinnego w Le Mans, mechanicy spisali się na medal, a motocykl nie sprawiał nam najmniejszych problemów. Jak zwykle dziękujemy polskim kibicom za doping. Wracamy do kraju i rozpoczynamy już przygotowania do kolejnych startów.”

Film ze startu w Le Mans 24h

We wtorek wieczorem swoją premierę na portalu YouTube miał film dokumentujący start polskiej ekipy LRP Poland w kwietniowym, 24-godzinnym wyścigu motocyklowych MŚ FIM EWC w Le Mans.

LRP Poland na 8h Slovakiaring 2019 (5)

Zespół Bartłomieja Lewandowskiego w najtrudniejszym i najbardziej wymagającym maratonie motocyklowym startował po raz czwarty, po dramatycznym finiszu i pokonaniu ponad trzech tysięcy kilometrów kończąc zmagania na 26. pozycji.

14-minutowy film dokumentalny wyprodukowany przez MXM Media pokazuje kulisy morderczej rywalizacji we Francji i walkę nie tylko zawodników, ale także całej stojącej za nimi ekipy.

„Ten wyścig był dla nas prawdziwym thrillerem z dwoma dramatycznymi zwrotami akcji na samym finiszu – powiedział Bartłomiej Lewandowski, którego ekipa startuje na BMW S1000RR na oponach Pirelli. – Kolejny raz chcieliśmy zabrać kibiców za kulisy i pokazać nie tylko to, co dzieje się na torze, ale także w zespołowym garażu i miejscach niedostępnych dla fanów. Efektem jest dynamiczna produkcja pokazująca, jak naprawdę wyglądała nasza walka we Francji.”

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl