Jakie są częste błędy kiedy próbujemy złożyć motocykl?

Większość motocyklistów ze sportowymi ambicjami chciałoby nisko składać motocykl w zakrętach. I tutaj odpala się cała seria problemów związanych z nową rzeczywistością. No bo co to znaczy „nisko złożyć”? Jak jesteśmy na kolanie? Na łokciu? Jak mamy siedzieć? Czy dociążać przód, czy tył motocykla? Gdzie patrzeć, jak układać górną część ciała? Bardzo często okazuje się, że kiedy prosimy osoby trenujące u nas w hiszpańskim Moto Angeles o złożenie się naprawdę nisko nagle dochodzi do wywrotek. Zobaczcie film i spróbujcie odpowiedzieć dlaczego Zbyszek się przewrócił? Pod oknem z filmem znajdziecie prawidłową odpowiedź.  Zobaczcie film – no i zapraszamy tej zimy na turnusy treningowe do naszej hiszpańskiej haciendy :):) – kontakt: pejser@motormania.com.pl.

Dziękujemy za wszystkie opinie w komentarzach dotyczące powodu przewrotki – wiele z nich adresowało sporo istotnych przyczyn dla których przewracamy się w zakrętach. Jednak stosunkowo niewiele osób wskazało prawidłową przyczynę – czyli zbyt mała prędkość w stosunku do złożenia. Motocykl jest niemalże wyprostowany ( w niewielkim pochyle) i kierowca nagle próbuje zwiększyć kąt złożenia, bez zapewnienia sobie odpowiedniej siły odśrodkowej.  Maszyna po prostu przewraca się w zakręt. To jest częsty błąd jaki popełniamy – próbujemy nagle zwiększyć kąt złożenia motocykla bez odpowiedniej prędkości :)  Budujcie prędkość, budujcie wyczucie prędkości w stosunku do możliwości złożenia – trenujcie :). Jeżeli nie wiecie jak, albo gdzie to zapraszamy tej zimy do naszej hiszpańskiej siedziby w Moto Angeles –  wolne miejsca od 11 stycznia :)