Honda odkrywa wiele ciekawostek w filmie z pitstopami po 23h Le Mans.

24-godzinny wyścig na torze Le Mans tydzień temu był drugą rundą z serii FIM EWC. Jak na pewno pamiętacie, startowały tam dwie polskie ekipy. Z relacji Micka dowiecie się także, że był to pierwszy raz w 40-letniej historii, kiedy japoński zespół wygrał ten wyścig. Był nim F.C.C. TSR Honda.

Poniższy film pochodzi od brytyjskiej ekipy Honda Endurance Racing. Nagrany został na poprzedniej rundzie Bol d’Or 24h. Zespół załapał się na podium, a po 24 godzinach zadecydowało o tym zaledwie 7 sekund! Każda chwila się liczy, dlatego perfekcyjne dopracowanie schematu pitstopu jest tak bardzo ważne. Sprawdźcie film-prezentację od Hondy, jak to dokładnie wygląda.

W filmie zawartych zostało tez kilka ciekawych danych dotyczących występu Hondy na Bol d’Or 24h:

– Przez 24 godziny zawodnicy pokonali 673 okrążenia, 4 017 km i 17 496 razy zmieniali biegi.

– Stojak pod motocykl wykonany customowo przez Honda Racing.

– Pistolet do odkręcania kół pracuje na ciśnieniu 12 bar. Osiąga ponad 10 000 obr/min.

– Przednie koło obsługuje 3 mechaników.

– Szybki system zdejmowania tylnego koła, bez nakrętki kontrującej.

– 0,75 sekundy zajmuje ponowne założenie łańcucha.

– Opona Dunlop rozgrzewana jest do 90 st. Celsjusza. Po każdej turze na torze ma 110 st. C.

– W wyścigu zużyto 41 opon: 14 przodów MS4, 9 tyłów VAL4, 9 tyłów MS0, 9 tyłów MS2.

– Osiem 1-godzinnych tur na każdego zawodnika.

– Średnie tętno w turze to 140-160 bpm.

– Zawodnik może spalić nawet 2 litry płynów w czasie każdej tury.

– Użyto oleju Motul 300C 0w30 Racing Kit, stan o 0,6 litra większy na wyścig.

– 6,5 sekundy zajmuje zatankowanie zbiornika paliwa.

– Około 595 litów paliwa zużyto podczas 24-godzinnego wyścigu.

– 12 pit-stopów odbyło się w nocy.

Koniecznie zobacz też:
Wywiad z szefem mechaników polskiego zespołu LRP Poland na temat serwisu motocykla endurance.