CZY UŚLIZG JEST KORZYSTNY? PORÓWNANIE CZASÓW!

- MotoRmania

Odpowiedź na to pytanie jest złożona.. Ale udowadniamy zasadniczą tezę.

Dlaczego odpowiedź na pytanie czy jazda sportowa z wykorzystaniem uślizgów to optymalne rozwiązanie jest złożona? Bo  zależy od wielu zmiennych. Nie oglądamy zbyt wielu slajdów na wejściu w zakręt w MotoGP – tam pierwsze skrzypce gra bowiem zaawansowana elektronika. Ale.. Marc Marquez stosuje je dosyć często. Coraz częściej zdarzają się one Rinsowi oraz Millerowi  – ci ostatni nawet zaczynają przyjmować negatywną pozycję tuż przed apexem ( prawdopodobnie aby obniżyć nieco przyczepność tyłu i przesunąć nieznacznie tylne koło – pomóc zmienić maszynie kierunek). Nie zobaczycie tak jeżdżących zawodników Yamahy – oni mają inną, wymagającą bardzo płynnego stylu jazdy konstrukcję. W WSBK najczęściej wykorzystują mocne slidy zawodnicy fabrycznego Ducati. Mistrz Świata Johny Rea na swoim Kawasaki na wejściach w wiele zakrętów prowadzi tył  w lekkim, ale nigdy spektakularnym dryfcie – co innego Toprak Razgatlioglu. On ustawia swoje ZX-10 mocno bokiem, a końcówkę sezonu miał przecież fenomenalnie szybką. W tym przypadku to kwestia preferencji – stylu jazdy w jakim czujemy się komfortowo.  Zawodnicy Moto 2 gdzie w zasadzie nie ma zaawansowanej elektroniki wykorzystują bardzo mocne slidy na wejściu. Teoria mówi, że w slajdzie tracimy, ale tutaj mamy do czynienia z mocnym hamowaniem przodem, a slajdu tylnego koła używamy nie tyle do hamowania co (w końcowej fazie ) do zmiany kierunku motocykla. Oczywiście fajnie by było gdyby zamiast slajdu hamowanie tyłem ( silnikiem na przykład) nas po prostu wyhamowało w stabilny sposób, ale jak to osiągnąć skoro tylne koło jest mocno odciążone i po prostu się ślizga??  No dobrze, to ostatecznie bez skomplikowanych teorii – JAK BĘDZIE SZYBCIEJ ?  Zobaczcie materiał z porównania czasów 🙂

 

 

 

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl