ZX-10R kontra Tesla S P100DL oraz P90DL: porażka…

- Piotr Jędrzejak

Litrowy superbike o mocy 175 KM nie ma wśród samochodów zbyt wielu konkurentów. Pytanie, czy poradzi sobie z 7-miejscowym sedanem od Tesli? Kto musi szykować się na porażkę?

Ponad rok temu publikowaliśmy film, na którym motocyklista na ZX-6R próbuje ścigać się z elektrycznym, diabelnie mocnym sedanem Tesla S. Wtedy motocykliście można było zarzucić sporo, a przede wszystkim chodziło o brak techniki operowania sprzęgłem. Tak czy inaczej – przegrał z hukiem. (A w zasadzie bez huku, bo Tesla jest przecież elektryczna…)

Teraz ten sam motocyklista pod ksywką Breaking Moto przesiadł się na potężne, litrowe Kawasaki ZX-10R. I wiecie co? W tym samym miejscu spotkał na drodze dwie Tesle S w wersjach P100DL oraz P90DL. Modele te różnią się pojemnością baterii oraz mocą, a do setki przyspieszają odpowiednio w około 2,4 oraz 3 sekundy. Najważniejszą cechą elektryków jest jednak fakt, że pełna moc dostępna jest natychmiast i każdym momencie.

Czy ZX-10R o mocy 175 KM poradzi sobie z 7-miejscowym sedanem? W jednym z wyścigów z „rolki”, panowie startują jadąc 90 km/h. Motocykl jest wtedy na 1. biegu na poziomie 7500 obr/min. Ma szanse?

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl