Wymuszenie przy skręcie w lewo – kłaść motocykl czy hamować do końca?

- Piotr Jędrzejak

Rosja, obwód moskiewski, droga w stronę Kijowa. Na pasie do skrętu w lewo ustawia się samochód. Niestety przed samym manewrem nawet się nie zatrzymał, nie zauważył motocyklisty i wyjechał tuż przed niego. Motocyklista kładzie sprzęt, który z całkiem sporą siłą uderza w samochód – jednak sunący po asfalcie kierownik omija auto. Jechała nim rodzina z dwójką dzieci, nikomu nic się nie stało.

Jak myślicie, czy położenie motocykla było konieczne? Być może trzeźwa reakcja i sprawny manewr pozwoliłyby ominąć samochód? Zobaczcie drugi film, również Rosja i niemalże identyczna sytuacja – z tą różnicą, że motocyklista ostro hamuje do samego końca. Było blisko, ale udało się ominąć auto i obeszło się bez strat.

Niektórzy twierdzą, że odpowiednio wczesne położenie motocykla to jedyna technika unikania wypadku. Inni uważają, że znacznie bezpieczniejsze jest pozostanie w pionie i hamowanie tak długo, jak to możliwe. My nie możemy oprzeć się wrażeniu, że mocne hamowanie gwarantuje efektywniejsze wytracanie prędkości i większą kontrolę nad własnym położeniem, niż bezwładne sunięcie po asfalcie. Co Wy uważacie na ten temat?

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl