V8, dwie sprężarki, nitro, 1200+ KM: cruiser na sobotnią przejażdżkę

- Piotr Jędrzejak

„Przy 160 km/h wciąż można palić gumę. Nie chcesz tego robić, ale możesz.”

Pewien motocyklista-youtuber przez czysty przypadek natrafił na stacji benzynowej na bardzo wyjątkowy motocykl. Teraz jego film rozchodzi się po internecie w tempie wirusowym. Gdy jutro rano otworzycie lodówkę, karton mleka będzie wydawał dźwięki V8. Ale naprawdę warto na to spojrzeć…

Wiecie jak to jest. Starsi państwo, słoneczna sobota, a więc dlaczego by nie przejechać się motocyklem? Zazwyczaj jest to jakiś turystyk albo wymuskany chopper ze lśniącymi chromami. Ta sztuka miała jednak w sobie coś jeszcze…

Koniecznie zwróćcie uwagę na moment obrotowy miotający motocyklem na boki przy 4:07.

Wygląda na to, że wspomniany starszy pan postanowił, że Boss Hoss to dla niego zbyt mało. Zapakował więc do niego silnik V8 o oznaczeniu LS7, pochodzący z Corvetty, o pojemności skokowej siedmiu litrów (7.0L!!). To też zbyt mało. Aby jednostce lepiej się oddychało, właściciel dołożył dwie sprężarki napędzane pasem z silnika. Mało? Mało. Do tego znalazł się jeszcze układ wtrysku nitro.

Jak twierdzi starszy motocyklista trochę przypominający Hugh Heffnera, a trochę Stana Lee, motocykl posiada 1200 KM mocy… Ale bez nitro, które powinno dawać strzał dodatkowych ok. 300 KM.

Skrzynia biegów ma tylko dwa przełożenia, a na jedynce można rozpędzić się do 240 km/h. Prędkości maksymalnej nie sprawdzał i jakoś niespecjalnie mu się dziwimy. Za to zdradza, że przy 160 km/h silnik wskazuje 4000 obr/min, a kręci się do 7000 obr/min.

Spalanie to też całkiem ciekawa sprawa. Zbiornik mieści 30 litrów benzyny, ale zasięg to zaledwie 100 km. Średnią konsumpcję paliwa obliczycie chyba sami…

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl