Suzuki w swojej ofercie w kategorii „supersport” posiada jedynie dwa modele: nowego GSX-R 1000 oraz GSX-R 125.

Normie Euro 4 zawdzięczamy nie tylko podnoszenie jakości spalin, poziomu bezpieczeństwa, i tak dalej, ale również ukrócenie sprzedaży niektórych modeli. Jak na przykład sportowych Gixerów. Norma Euro 4 wprowadziła nowe standardy, a Suzuki nie było zainteresowane modyfikowaniem konstrukcji modeli GSX-R 600 oraz GSX-R 750.

To oznacza koniec legendy, która rozpoczęła się w roku 1985 i wprowadziła zupełnie nowy standard motocykli sportowych. Suzuki GSX-R 750 sprzed 34 lat miał aluminiową ramę i niesamowity stosunek mocy do masy (106 KM / 176 kg). Stał się pierwszym, prawdziwie sportowym motocyklem w dzisiejszym znaczeniu tego słowa, który dostępny był dla każdego motocyklisty. GSX-R 750 został ikoną marki Suzuki.

Suzuki GSXR750

Zgodnie z prawem Unii Europejskiej, sprzedaż „starych” motocykli mogła trwać do 31 grudnia 2018 roku. Aktualnie legendarny model GSX-R nie jest już dostępny ani w Europie, ani w Azji (również w Japonii!). Sprzedaż nowych egzemplarzy 600-tki oraz 750-tki będzie odbywała się jedynie na terenie Stanów Zjednoczonych.

Suzuki jednak nie potwierdza oficjalnie, jak długo wspomniane motocykle będą dostępne na rynku USA. Według plotek, które swoje źródło mają podobno blisko Suzuki, Japończycy nie zamierzają wznowienia modeli GSX-R 750 oraz 600 w przewidywalnej przyszłości. Motocykle te również nie znajdują się w gronie 10 tajemniczych premier Suzuki, które mają odbyć się w najbliższych 3 latach.

Zobacz też: Pożegnajcie się z GSX 1300R Hayabusa – Suzuki kończy produkcję