W roku fiskalnym 2013 Suzuki zanotowało wzrosty we wszystkich segmentach: samochodowym, motocyklowym oraz Marine, a skonsolidowana wartość sprzedaży netto wzrosła o 14% w porównaniu z rokiem poprzednim. 

Informacja prasowa

W skutek wzrostu sprzedaży w Japonii, Azji i Europie w porównaniu z rokiem ubiegłym w roku fiskalnym 2013 (kwiecień 2013 – marzec 2014) skonsolidowana wartość sprzedaży produktów z gamy Suzuki wzrosła o 14%, czyli 360 miliardów jenów, osiągając poziom 2938,3 miliarda jenów. Sprzedaż na macierzystym rynku Suzuki – w Japonii – wzrosła o 8,8% (91,8 miliarda jenów) do 1132,7 miliarda jenów; podczas gdy pozostałe rynki wypracowały wzrost wartości sprzedaży o 17,4% (268,2 miliarda jenów) do 1805,6 miliarda jenów.

Zysk operacyjny wzrósł o 29,9% (43,1 miliarda jenów), a zysk netto o 33,7% (27,1 miliarda jenów), osiągając 107,5 miliarda jenów. Przychód operacyjny wzrósł głównie dzięki dwóm czynnikom: zwiększeniu rentowności eksportu z Japonii wynikającemu z korzystniejszego kursu walut oraz większemu przychodowi w Azji. Zarówno zysk operacyjny, jak i zysk netto, osiągnęły rekordowe wartości w historii Suzuki.

Segment samochodowy

Wzrost sprzedaży samochodów Suzuki w Japonii osiągnięto w wyniku wzmocnienia gamy modelowej (obniżenie poziomu zużycia paliwa w Alto Eco oraz wprowadzenie na rynek nowego modelu Hustler) oraz popularności modelu Suzuki Spacia. Zapowiadane podwyższenie podatku konsumenckiego również wpłynęło na fakt, iż klienci chętniej kupowali nowe samochody.

Poza Japonią, największe wzrosty sprzedaży zanotowano w Europie, Indiach i Indonezji, dzięki czemu ogólna wartość sprzedaży netto samochodów marki Suzuki wzrosła o 13,8% (317,9 miliarda jenów), osiągając wartość 2615,7 miliarda jenów. W Europie największy wpływ na wynik sprzedaży miało wprowadzenie nowego crossovera – Suzuki SX4 S-CROSS. W roku fiskalnym 2013 zanotowano także najwyższy w historii zysk operacyjny, który wyniósł 179,3 miliarda jenów, co stanowi wzrost o 19% w stosunku do roku fiskalnego 2012.

Segment motocyklowy

W wyniku korzystnego kursu jena oraz wprowadzenia do sprzedaży w Europie nowego modelu V-Strom 1000 ABS, sprzedaż netto motocykli Suzuki wzrosła o 15,8% do poziomu 266,6 miliarda jenów.

Segment Marine

Sprzedaż silników zaburtowych oraz innych produktów z gamy Suzuki Marine osiągnęła wzrost o 11,6% (5,8 miliarda jenów) do poziomu 56 miliardów jenów, w dużej mierze dzięki zwiększeniu wolumenu sprzedaży silników w Europie.