Odjąć kilogramy i dodać konie mechaniczne. Takie customy nam się podobają! 

Pamiętacie Ducati 1199 Superleggera? Nie mamy wątpliwości, że odpowiedź brzmi „TAK!”. Ta niesamowita, limitowana odmiana 1199 Panigale była lżejsza i mocniejsza niż wszystko, co wtedy znajdowało Project 899 Superleggera - Ducati Detroit (2)się na rynku. 1199 Superleggera ważyła 155 kg na sucho, oferując lekko ponad 200 KM (a obie wartości można to było poprawić zestawem Race Kit).

Fanom marki jednak wciąż czegoś brakowało – adekwatnej, lekkiej i mocnej wersji mniejszego Dukata 899 Panigale. Internet dowodzi, że kilka osób probówało uczynić to własnoręcznie, ale salon Ducati Detroit postawił sobie jasny cel – stworzyć najlżejsze na świecie 899. Tak rozpoczął się Project 899 Superleggera.

Ekipa zaczęła prace nad swoim dziełem w styczniu 2015,Project 899 Superleggera - Ducati Detroit (3) a pierwsze testy na torze przeprowadzili na początku lipca. Obiecali opisać zmiany oraz wrażenia (podobno prowadzi się niesamowicie), jednak tego wciąż nie możemy się doczekać… Z tego co wiemy, Ducati 899 dostało magnezowy airbox oraz ogromnie dużo karbonu – z tego materiału wykonane są koła, tylna rama, owiewki. Oczywiście tak zbędne elementy jak lusterka i światła również zniknęły. Zmiany dotyczą również silnika – celem było zmniejszenie masy i poprawienie osiągów. Na pewno pojawiły się nowe korbowody oraz dekle. Nie znamy niestety szczegółów zmian w Project 899 Superleggea, dlatego póki co publikujemy tylko zdjęcia.

Piękna bestia, prawda?

Project 899 Superleggera - Ducati Detroit (1)

Project 899 Superleggera - Ducati Detroit (4)

Project 899 Superleggera - Ducati Detroit (5)

Project 899 Superleggera - Ducati Detroit (6)

Project 899 Superleggera - Ducati Detroit (7)

Project 899 Superleggera - Ducati Detroit (8)

Project 899 Superleggera - Ducati Detroit (9)

Project 899 Superleggera - Ducati Detroit (10)

Project 899 Superleggera - Ducati Detroit (11)

Project 899 Superleggera - Ducati Detroit (12)