Brembo informuje o „zarażonych” markach motocykli, ich rocznikach oraz o pompach kupionych jako Zestaw Akcesoryjny.

Na początku stycznia po motocyklowej części internetu natychmiast rozeszła się informacja o wadliwych pompach hamulcowych od Brembo. Wszystko zaczęło się od akcji serwisowej ogłoszonej przez Aprilię na rynku USA. Za chwilę dołączyło Ducati – jak pamiętacie ze stron MotoRmanii. Informacja głosiła, że akcja dotyczy pomp PR16, często parowanych z zaciskami Brembo M50. Przy okazji powstały pytania: Jakie inne motocykle będą objęte koniecznością wymiany pompy? Co z klientami, którzy kupili takie pompy jako część akcesoryjną?

Ze względu na spore zamieszanie w internecie, firma Brembo postanowiła wydać oficjalne oświadczenie w tej sprawie. Jest krótkie i zwięzłe, ale precyzyjnie odpowiada na kilka pytań. Przeczytajcie:

„Brembo SpA, lider w produkcji układów hamulcowych dla pojazdów osobowych, w odpowiedzi na niedawne publikacje artykułów w międzynarodowej prasie, wspominających o błędnych informacjach, pragnie zaznaczyć że:

- Dzięki nieustannej kontroli jakości w procesie produkcyjnym, firma odkryła prawdopodobieństwo defektu tłoka w przedniej, radialnej pompie hamulcowej (średnice 15 mm oraz 16 mm), sprzedawanej w latach 2015 – 2017 i montowanej w kilku różnych motocyklach.

- Jedyne marki dotknięte to:

Aprilia
Ducati
KTM
MV Agusta
TM Racing
Moto Morini
Horex

- Akcja serwisowa nie ma wpływu na żadne inne marki motocyklowe, żadne inne pompy hamulcowe oraz żadne pompy hamulcowe sprzedawane jako Zestaw Akcesoryjny poprzez oficjalną sieć sprzedaży Brembo.

Firma Brembo niezwłocznie poinformowała producentów motocykli o problemie, tak aby właściciele wyżej wymienionych motocykli mogli zostać poinformowani oraz zaproszeni do najbliższego dealera na wymianę części.”

Oryginalne stanowisko Brembo w języku angielskim możecie przeczytać tutaj [PDF]. Jeżeli posiadacie motocykl z w/w listy, wyprodukowany w latach 2015-2017 i zastanawiacie się, czy Wasza pompa hamulcowa może ulec awarii i czy podlega wymianie, przygotujcie numer VIN motocykla i skontaktujcie się z najbliższym ASO.