Trzy motocykle, trzech przyjaciół, jedna idea: spędzić dziesięć dni na Saharze, biorąc ze sobą motocykle, namioty, odzież i pojazd serwisowy przekształcony specjalnie na potrzeby rajdu. Oraz uwiecznić to wszystko na filmie.

informacja prasowa

• Terenowe motocykle H-D® 1200 Roadster zostały zaprojektowane i zbudowane przez hiszpańskie El Solitario dla Pustynnych Wilków
• Motocykle zostały zaprezentowane podczas imprezy Wheels and Waves w dniach 14-18 czerwca w Biarritz na południowym zachodzie Francji
• Motocykle powstały z myślą o udziale w dziesięciodniowej wyprawie przez Saharę
• W projekcie udział wzięły firmy Öhlins, Bark Busters, SC Projects, Kineo, ISR, Kriega i Dunlop.

Tego właśnie dokonali. Motocykle Harley-Davidson® Pustynnych Wilków, które wzięły udział w jeździe po Saharze, były prezentowane podczas imprezy Wheels and Waves odbywającej się w dniach 14-18 czerwca w pięknym mieście Biarritz na południowym zachodzie Francji. Stosownie do ich charakteru, były zamknięte w sześciometrowej wysokości wieży ze stalowych klatek…

Pustynne Wilki Roadster 1200 (1)

Modelem bazowym był Harley-Davidson 1200 Roadster, a za customizację odpowiada David Borras, siła napędowa El Solitario [pol. samotny wilk], grupy konstruującej motocykle z siedzibą w Galicji na północnym zachodzie Hiszpanii.

Przekształcenie motocykla przeznaczonego głównie do jazdy po ulicach miasta, w maszynę będącą w stanie sprostać warunkom panującym na Saharze nie było prostym zadaniem. Specjalistom z El Solitario udało się to. Harley-Davidson Roadster w swojej podstawowej formie jest wyjątkowo wszechstronnym i uniwersalnym motocyklem o sportowym wyglądzie oraz uśpionym potencjale, który w pełni wykorzystali hiszpańscy konstruktorzy – właśnie dlatego model ten został wybrany do projektu Pustynne Wilki.

Pustynne Wilki Roadster 1200 (3)

Niektóre zmiany były łatwe do wprowadzenia, inne zaś wymagały znacznie więcej wysiłku. Najtrudniejsza była przebudowa zawieszenia. W tej sprawie David zwrócił się bezpośrednio do Öhlins, legendarnego szwedzkiego producenta. Przekształcenie elementów przedniego widelca Roadstera było względnie łatwe, w przeciwieństwie do konieczności wymiany tylnych amortyzatorów; specjaliści z Öhlins po raz pierwszy musieli zmierzyć się z wyzwaniem, którym było pogodzenie długości suwu z masą motocykla (w środowisku terenowym). W końcu aby osiągnąć pożądany efekt zdecydowali się użyć specyfikacji dla amortyzatorów stosowanych w quadach.

Praca nad detalami motocykli jest wynikiem współpracy Bark Busters, którzy zaprojektowali osłony na ręce, i Kineo, odpowiedzialnej za produkcję 19-calowych przednich i tylnych kół ze szprychami. Koła celowo wyposażone są w bezdętkowe opony szosowe Dunlop, co zapewnia utrzymanie właściwej prędkości w głębokim piasku! SC Projects zaprojektowała i wyprodukowała matowoczarny układ wydechowy 2-w-1, ISR zapewniła spersonalizowane zaciski i tarcze hamulcowe, a Kriega dostarczyła miękkie torby na motocykl.

Pustynne Wilki Roadster 1200 (7)

Konstruktorzy motocykli mawiają, że „Jeśli wygląda dobrze, jest dobrze zrobione.” I tak dokładnie jest w przypadku wykonanych specjalnie dla Pustynnych Wilków modeli Harley-Davidson 1200 Roadster. Nie pozostaje już nic do dodania…

Więcej informacji o El Solitario można znaleźć na www.elsolitariomc.com a informacje o modelu Harley-Davidson 1200 Roadster na www.harley-davidson.com

Pustynne Wilki Roadster 1200 (8)