Niewinny szlif prosto w barierę energochłonną

- Piotr Jędrzejak

„Nigdy w życiu nie czułem takiego bólu.”

Mówi się, że supermoto i kręte, górskie drogi to świetne połączenie – oczywiście, że tak. Istnieje jednak pewna zasada, według której na drogach publicznych nie warto jechać na 100% swoich możliwości. Tę tezę idealnie obrazowała kampania bezpieczeństwa z Mickem Doohanem, która przypominała, że na drogach publicznych istnieje sporo przeszkód. Przypomnijcie sobie o co chodzi, ponieważ dokładnie to spotkało Matta.

Jechał krętą drogą na swoim Suzuki DR-Z400 SM, gdy złapał go lowside. Ślizgając się po asfalcie, z potężnym impetem uderzył ciałem w podporę bariery energochłonnej.

Matt znał tę trasę bardzo dobrze. Ale niedługo przed zdarzeniem położono tam nowy asfalt – okazało się, że ma trochę inną przyczepność… Efekty nie były zbyt przyjemne: miednica pęknięta w 3 miejscach, 3 pęknięte żebra, przebite i zapadnięte płuco oraz pęknięta śledziona. „Nigdy w życiu nie czułem takiego bólu” – napisał Matt w komentarzach. W szpitalu spędził 6 dni.

Wypadek miał miejsce w czerwcu 2017. Od tego czasu Matt już wydobrzał, ale sprzedał wszystkie swoje szybsze motocykle. Zostawił jedynie supermociaka, ale teraz jeździ już zdecydowanie spokojniej.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl