KTM 690 Duke Track – szaleństwo bez homologacji

- Piotr Jędrzejak

Pomarańczowi z Mattighofen wiedzą jak oddziaływać na zmysły swoich fanów.

Na rynek wypuszczają nowy motocykl, a w zasadzie nową wersję jednego ze swoich szlagierów. Duke 690, najmocniejszy jednocylindrowiec, przeszedł właśnie terapię chuligańską, której skutkiem jest między innymi brak homologacji drogowej.

To jest jednak szczegół. Terapia była inspirowana serią European Junior Cup, w której młodzi kierowcy ścigali się będą właśnie na torowych Duke’ach 690. W pucharze wystąpią też Adrian Pasek, Artur Wielebski oraz Szymon Kaczmarek. Duke Track ma inną, bardziej wyścigową pozycję, schudł o 10 kg i waży aktualnie 140 kg na sucho. Dostał też 9 nowych kucyków, więc dysponuje stadem 79 KM. Na wyposażeniu znalazło się pół katalogu PowerParts, rozpoczynając od sportowej kanapy i kierownicy przez wałek rozrządu, airbox, a kończąc na takich szczegółach, jak regulowany zawias WP, koła Marchesini, lepszy system hamulcowy Brembo i oczywiście układ Akrapovic. KTM utrzymuje, że spalanie oscylowało będzie w okolicy 7l/100km, a cena nie przekroczy 10000 euro.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl