Jak brzmi Royal Enfield z silnikiem Diesel?

- Piotr Jędrzejak

Przyznacie, że ropniaki w motocyklach to raczej rzadkie zjawisko…

Jesteśmy wręcz pewni, że znajdą się osoby, które nawet nie wiedziały, że takie cuda istnieją. Jesteśmy też przekonani, że spora część z Was nigdy nie widziała na żywo motocykla z silnikiem Diesel… I nic w tym dziwnego!

Diesele nie przyjęły się w motocyklach, ponieważ tutaj potrzebna jest niska masa, zwarta konstrukcja oraz większy stosunek mocy do pojemności, czyli wszystko to, czego silnikom wysokoprężnym brakuje. Tego typu konstrukcje stosowane są głównie w wojsku, ze względu na lepszą dostępność ropy niż benzyny. Indyjski Royal Enfield jest jedną z nielicznych (jeżeli nie jedyną) marką, która masowo produkowała motocykle z dieselem – to dlatego, że ropa w tym czasie w Indiach była tańsza i lepsza jakościowo…

Jesteśmy bardziej niż pewni, że teraz zastanawia Was jedno – jak coś takiego brzmi i jak wkręca się na obroty? Oto odpowiedź w wykonaniu jednocylindrowego Royala!

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl