Honda i Yamaha: rozmowy o współpracy w produkcji skuterów 50 ccm

- MotoRmania

Honda Motor Co., Ltd. i Yamaha Motor Co., Ltd. ogłosiły rozpoczęcie rozmów na temat możliwości podjęcia współpracy na japońskim rynku w segmencie skuterów z silnikami o pojemności 50 cm3 lub elektrycznych motocykli (Class-1*).

informacja prasowa

W wyniku dużego zróżnicowania typów krótkodystansowych pojazdów (w tym motorowerów i małych samochodów) rynek małych pojazdów w ostatnich latach uległ skurczeniu. Dodatkowo producenci motocykli stają przed szeregiem wyzwań, wliczając podporządkowywanie się standardom bezpieczeństwa oraz regulacjom emisji spalin, które w przyszłości staną się jeszcze bardziej restrykcyjne. Kolejnym wyzwaniem jest elektryfikacja produktów.

W związku z powyższym Honda i Yamaha doszły do porozumienia, że aby sprostać tym wyzwaniom, współpraca jest konieczna. Obydwie firmy będą dążyć do nawiązania współpracy na japońskim rynku w obszarze małych pojazdów (Class-1*).

* Class-1: Segment zdefiniowany przez Road Vehicles Act of Japan jako “pojazdy wyposażone w dwa lub więcej kół oraz silnik o pojemności 50 cm3 lub mniejszej lub silnik elektryczny z maksymalną mocą 0.60 kW.”

wspolpraca yamaha honda

Główne plany do omówienia w kwestii współpracy:

1. Dostarczanie skuterów o pojemności 50 cm3 jako producent oryginalnych produktów OEM (original equipment manufacturer)
Jeszcze przed końcem 2018 roku Honda planuje rozpocząć dostarczanie skuterów o pojemności 50 cm3 do Yamahy jako OEM. Skutery będą tworzone na bazie modeli Honda TACT oraz Giorno, czyli skuterów o pojemności 50 cm3, które Honda obecnie produkuje i sprzedaje w Japonii. Yamaha planuje sprzedaż tych modeli jako odpowiedniki modeli Yamaha JOG oraz Vino.

2. Wspólny rozwój / dostarczanie następnej generacji miejskich skuterów o pojemności 50 cm3
Honda i Yamaha obecnie tworzą, produkują i sprzedają miejskie skutery o pojemności 50 cm3 na japoński rynek, a mianowicie modele Honda BENLY oraz Yamaha GEAR. Obydwie firmy będą rozpatrywać realność wspólnego rozwijania i dostarczania następnej generacji miejskich skuterów.

3. Współpraca w zakresie popularyzacji elektrycznych motocykli w segmencie Class-1
W celu dalszej popularyzacji elektrycznych motocykli głównie w japońskim segmencie Class-1, obydwie firmy będą rozpatrywać możliwość współpracy w obszarze tworzenia fundamentów koniecznych pod sprzedaż elektrycznych motocykli jak wybór modeli, czas ładowania, osiągi oraz koszt. Firmy planują udostępnić wyniki swojej współpracy innym producentom motocykli i odpowiednim przedsiębiorstwom. Honda i Yamaha będą dążyć do dalszej elektryfikacji motocykli.

Komentarz Shinji Aoyama/Operating Officer and Director, Honda Motor Co., Ltd.:
“Poprzez współpracę z Yamahą będziemy kontynuować sprzedaż produktów z segmentu Class-1 – produktów, które przekraczają oczekiwania naszych klientów. Nasze wysiłki poświęcimy odświeżeniu motocyklowego rynku w Japonii i stworzeniu warunków na rynku, które pozwolą na popularyzację elektrycznych motocykli w najszybszym możliwie czasie.”

Komentarz Katsuaki Watanabe/Managing Executive Officer and Director, Yamaha Motor Co., Ltd.
“Wierzymy, że nasza współpraca, którą rozpoczniemy w aliansie OEM, przekroczy ramy produkcji produktu i na nowo ukształtuje motocyklową kulturę w Japonii.”

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl