Motocykl z kółkami bocznymi? Dziwny, zewnętrzny kombinezon karbonowy? Dodatkowy airbag na kierownicę? A może zamiast tego jeździć odpowiednio do warunków, w certyfikowanych ciuchach, motocyklem z ABSem?

Pamiętacie niedawną kampanię bezpieczeństwa wraz z fenomenalnym fatalnym filmem zrealizowanym przez Komendę Główną Policji? To teraz zobaczcie, jak do problemu podchodzi się w Australii. Władze stanu Australia Zachodnia zauważyły, że w roku 2018 na ich drogach 346 motocyklistów straciło życie lub odniosło poważne obrażenia. Dlatego władze wraz z agencją „The Brand” zorganizowały kampanię bezpieczeństwa.

Scenariusz był prosty – trzy absurdalne, wymyślone dodatki do motocykla prezentowane w salonie motocyklowym oraz ukryte kamery. Motocykliści przychodzący na zakupy byli zapraszani do zapoznania się z nowymi wynalazkami o wymyślnych nazwach:
– boczne kółka,
– kombinezon karbonowy,
– dodatkowa poduszka bezpieczeństwa na kierownicę.

W ten sposób promowane były odpowiednio:
– jazda dopasowana do warunków na drodze,
– wybór motocyklowej odzieży z certyfikowanymi ochraniaczami,
– wybór motocykla z ABSem.

„Bezpieczna jazda jest łatwa…
A co, jeżeli niepotrzebnie ją skomplikujemy?”

Wszyscy motocykliści reagowali na absurdalne akcesoria raczej negatywnie, no i nic dziwnego. Ale gdy tylko informowani byli, że jest to nagranie z ukrytymi kamerami oraz część kampanii społecznej, natychmiast rozumieli o co chodzi i przyjmowali przekaz. Jako bonus mamy także film „zza kulis” z kilkoma dodatkowymi ujęciami i wypowiedziami.