Zespół STORM Eindhoven wybiera opony Dunlop RoadSmart III na wyprawę dookoła świata motocyklem elektrycznym.

informacja prasowa

  • STORM Pulse, określany jako ‘Tesla wśród motocykli’ ma zasięg 380 km
  • Zespół STORM Eindhoven objedzie świat w 80 dni, aby pokazać potencjał zrównoważonego transportu
  • RoadSmart III wybrano ze względu na wyjątkowe osiągi wpisujące się w motto „Stronger for Longer”: przednia opona oferuje aż o 82% wyższą trwałość niż średnia testowanych produktów konkurencji [1 – adnotacja na końcu]
  • STORM Pulse na oponach Dunlopa testowano na torze Mireval

„STORM Pulse” to pierwszy na świecie długodystansowy motocykl elektryczny oferujący zasięg 380 kilometrów. Ten unikalny pojazd został opracowany przez zespół studentów z Politechniki w Eindhoven (TU/e), którzy w tym roku wyruszą swoim prototypem w 80-dniową podróż dookoła świata.

Zespół STORM Eindhoven potrzebuje ogumienia, które sprosta najbardziej wymagającym warunkom drogowym w każdym zakątku globu. Z tego powodu ekipa zdecydowała się wyposażyć swój motocykl w najnowsze opony Dunlop klasy Sport Touring – RoadSmart III. Jednym z kluczowych aspektów mających wpływ na decyzję uczestników wyprawy były testy potwierdzające wydłużone aż o 82%1 potencjalne przebiegi przedniej opony w porównaniu ze średnią czołowych konkurentów.

To właśnie trwałość ogumienia jest kluczowym czynnikiem w projekcie naukowym, podczas którego motocykliści STORM pokonają łącznie ponad 26 tys. kilometrów po najtrudniejszych drogach Europy, Azji oraz Ameryki Północnej.

Zespół STORM Eindhoven wybiera opony Dunlop RoadSmart III (2)

STORM Pulse nazywany jest ‘Teslą wśród motocykli’. Innowacyjny, modularny zestaw akumulatorów umożliwia ich wymianę w ciągu zaledwie kilku minut. Podczas krótkich podróży wykorzystywana jest jedynie część zestawu akumulatorów, dzięki czemu motocykl staje się lżejszy i jeszcze łatwiejszy w prowadzeniu.

Kolejnym powodem, dla którego zespół wybrał opony Dunlop RoadSmart III jest to, że tylna opona w rozmiarze 190/55ZR17 została zaprojektowana w dwóch wersjach: GT i SP (Sport). To rozwiązanie pozwala motocyklistom dopasować ją do indywidualnych parametrów ich pojazdu. Zespół STORM zdecydował się na wersję GT, ponieważ pasuje ona do bardzo wysokiego momentu obrotowego i wymagań w zakresie trakcji, jakie stawia układ napędowy oferujący 240 Nm.

Zespół STORM Eindhoven wybiera opony Dunlop RoadSmart III (1)

Andy Marfleet, menedżer marketingu Dunlop Europe Moto, jest dumny z faktu, że zespół STORM Eindhoven wybrał opony Dunlopa: „Testy wykazały, że RoadSmart III wyróżnia się najlepszą w klasie przyczepnością i właściwościami jezdnymi na suchej nawierzchni, przy jednoczesnym ogromnym postępie w zakresie wydłużenia przebiegów. Pokonanie trasy liczącej 26 tys. kilometrów na maszynie posiadającej tak wysoki moment obrotowy wymaga optymalnej stabilności, trakcji i trwałości. Nasza opona została zaprojektowana właśnie dla takich wyzwań”.

[1] W odniesieniu do minimalnej dopuszczalnej głębokości bieżnika w Niemczech, wynoszącej 1,6 mm. W porównaniu ze średnimi osiągami trzech produktów czołowych konkurentów w segmencie  Sport Touring Radial (Michelin Pilot Road 4 GT, Bridgestone T30 Evo, Pirelli Angel GT). Testowane przez Ośrodek Testowy Motorrad w listopadzie 2015 na zlecenie Goodyear Dunlop. Rozmiar opony przedniej 120/70ZR17 i tylnej 180/55ZR17; Motocykl testowy: Yamaha FJR 1300A; testy drogowe prowadzono na mieszanych nawierzchniach w okolicy Almerii w Hiszpanii.