Diabelska Vespa o mocy 38 KM – chcemy!

- Piotr Jędrzejak

Skutery to ten segment pojazdów, który wzbudza w nas podobne emocje, jak przeciągająca się zima. Krótko mówiąc, średnio się jaramy. Ale gdy zobaczyliśmy ten projekt, oddech stał się ciężki, a myśli zaczęły krążyć wokół jednego słowa: „chcemy”.

Niemiecki warsztat Scooter and Service wziął na warsztat klasyczną Vespę i zafundował jej kurację w stylu Roberta Burneiki. Siła! W efekcie powstała perfekcyjna Vespa w ujmująco czarnym malowaniu oraz z mocą 38 KM. Tak jest. 38 koni mechanicznych w Vespie.

Vespa Scooter and Service tuning 38 KM (2)Prace polegały generalnie na dopasowywaniu i dorabianiu części na zamówienie, ale na przykład chłodzony cieczą silnik pochodzi z Husqvarny WR250 i jest już po grubym tunigu. Swoją drogą, chłodnica jest z Kawasaki  ZXR 1100. Gaźnik to Keihin o średnicy 35 mm, a wydech został wykonany ręcznie i jest zespawany z 51 elementów. Wygląda bosko!

Aby sprostać nowej mocy, zmiany nie ominęły też podwozia. Rama została wzmocniona, z tyłu znalazł się amortyzator Bitubo, a z przodu Stage 6. Za wytracanie prędkości odpowiada hydrauliczny, 4-tłoczkowy, radialnie montowany zacisk, obsługiwany przez pompę radialną Magura. Na pokładzie jest też sporo elektroniki, jak na przykład zegary, a tylna lampa to LED.

Vespa Scooter and Service tuning 38 KM (9)Projekt jest jeszcze nie ukończony, a moc 38 KM to wynik jeszcze przed finalnym strojeniem. Przy wadze na poziomie 90 kg, stosunek mocy do masy powala. Jeden koń mechaniczny musi uciągnąć tylko 2,4 kg, a to lepszy wynik, niż w przypadku ultra sportowego Porsche GT3 911. Przy tym Vespa wygląda wciąż na tyle normalnie, że mama pozwoli Ci na niej jeździć. A może nawet będzie chciała ją pożyczyć? (Podpowiedź: O ile Twoja mama nie nazywa się Monika Jaworska, a wiemy że tak nie jest, to może skończyć się źle.)

Vespa Scooter and Service tuning 38 KM (1)

Vespa Scooter and Service tuning 38 KM (13)

Vespa Scooter and Service tuning 38 KM (12)

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl