Badania: systemy monitorujące martwe pole wolniej wykrywają motocykle

- Piotr Jędrzejak

Motocykle są wykrywane z opóźnieniem o 26% większym, niż w przypadku typowych samochodów osobowych. Chyba nie trzeba tłumaczyć, do czego to może prowadzić?

Badania przeprowadzone przez Amerykański Związek Motorowy (American Automobile Association) ujawniły niezbyt przyjemne dla nas wyniki. W związku z tym, że samochody mają coraz więcej systemów bezpieczeństwa, a kierowcy polegają na nich coraz bardziej, AZMot wziął pod lupę samochodowe systemy monitorujące martwe pole. Są one przydatne, gdy kierowca zaczyna manewr zmiany pasa – niestety zamiast dokładnie spojrzeć w lusterko, część jego uwagi skupia się na pomarańczowej ikonce, która zwyczajnie robi tę robotę za niego. Niestety te systemy nie są takie perfekcyjne…

BLIS Volvo i motocyklePo przeprowadzeniu testów okazało się, że systemy ostrzegania o pojeździe martwym polu mają znaczny problem z motocyklami. AZMot zbadał kilka różnych systemów od różnych producentów samochodów – niektóre z nich reagują na jednoślady z tak znacznym opóźnieniem, że uniknięcie wypadku jest już praktycznie niemożliwe.

AZMot stwierdził, że systemy reagują na motocykle średnio o 26% wolniej, niż na typowe samochody osobowe.

Chyba przyznacie, że takie wyniki nie są dla nas zbyt pocieszające… Trzeba też zadać sobie pytanie, co dalej z tym zrobić? Według AZMot około 75% procent nowych samochodów sprzedawanych jest z takimi rozwiązaniami i coraz więcej kierowców polega właśnie na tego typu systemach pomocniczych, zamiast na własnej obserwacji. Czy uważacie więc, że prawo powinno normować w jaki sposób funkcjonują systemy monitorowania martwych stref? W obecnej sytuacji wygląda na to, że producenci sprzedają coś, co nie jest do końca sprawne…

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl