Nowy Super Duke R – co się zmieniło?

- MotoRmania

Nowy Super Duke R jest poprawiony, ale nie są to zmiany, które odczujemy n ulicy.

ktm-1290-superduke-r-4

No dobrze – co jest najważniejsze w nowym Super Duku R, i dlaczego będziemy musieli za niego zapłacić około 1000 euro więcej niż za poprzednika? Mamy przeprojektowaną ramę – szersze rury kratownicowej konstrukcji w połączeniu z cieńszymi ściankami pozwoliły zaoszczędzić 2kg ( poprzednia rama Super Duka była po prostu wspólnym elementem z 1190 Adventure). Wzorem 790 Duka nowy motocykl ma aluminiową ramę pomocniczą, a jednoramienny wahacz jest teraz dłuższy i poprowadzony o 5mm wyżej ( co ma poprawić właściwości trakcyjne). Zawieszenie to najnowsze dziecko WP o nazwie „Apex”, a za zatrzymanie odpowiedzialne są nowe zaciski Brembo Stylema. Silnik jest teraz wspomagany nowym systemem ram-air zaczynającym się przeprojektowanym wlotem airboxu pomiędzy ledowymi reflektorami. Pokrywy silnika są lżejsze o 800g, a nowy tłumik z katalizatorami spełnia normy Euro5.  Pomimo utrudnień jakie narzuca spełnienie norm emisji spalin KTMowi udało się podnieść moc o 3KM do 177KM ( ale maksymalny moment obrotowy nieznacznie spadł). Przy deklarowanej wadze 189kg w stanie suchym maszyna jest o 6kg lżejsza od poprzednika. Zmniejszono niestety pojemność zbiornika paliwa z 18 do 16 litrów. I w zasadzie to by było na tyle 🙂

ktm-1290-superduke-r-1

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl