Yamaha YZF-R1 oraz R1M na rok 2020: sporo zmian ewolucyjnych!

- Piotr Jędrzejak

YZF-R1M MY2020

YZF-R1M to najdoskonalszy motocykl klasy Supersport Yamahy, który zyskał reputację jednego z najbardziej zaawansowanych i wydajnych motocykli wyścigowych — jest uznawany za najlepszą maszynę dla pasjonatów jazdy.

Dzięki najnowocześniejszej technologii elektronicznego sterowania oraz drapieżnej sylwetce inspirowanej modelami M1 ten wyjątkowy motocykl daje każdemu miłośnikowi sportowej jazdy szansę na poznanie osiągów supermaszyn. Co więcej dzięki zaawansowanemu modułowi CCU oraz technologii Electronic Racing Suspension (ERS) marki Öhlins, amatorzy i zawodowcy mogą uzyskać najlepszą konfigurację silnika i podwozia, bez potrzeby korzystania z drogiego i wysoce specjalistycznego sprzętu. To z kolei stanowi dla wielu motocyklistów prawdziwą szansę, aby poznać swój pełen potencjał i uczestniczyć w jednym z najwspanialszych sportów ekstremalnych w historii ludzkości.

YZF-R1M na sezon 2020 jest wyposażony w szereg ekskluzywnych ulepszeń, a także we wszystkie zmiany opisane w poprzedniej części poświęconej modelowi YZF-R1.

Nowe amortyzatory gazowe ERS NPX firmy Öhlins

YZF-R1M został wyposażony w system Electronic Racing Suspension (ERS) nowej generacji, który umożliwia wysoce precyzyjną regulację, gwarantując najdokładniejszą kontrolę oraz osiągi godne zwycięzców.

Generacja 2020 jest wyposażona w najnowsze amortyzatory gazowe ERS NPX firmy Öhlins. Posiadają one mały siłownik gazowy zintegrowany z półką zawieszenia. Poprzez wywieranie nacisku wewnętrznego o wartości 0,6 MPa gaz zmniejsza w widelcu kawitację oleju spowodowaną ujemnym ciśnieniem występującym podczas odbicia.

Nowe amortyzatory gazowe ERS NPX firmy Öhlins mają znaczący wpływ na zachowanie stałej siły tłumienia, co przekłada się na większą kontrolę nad podwoziem, większą zwrotność i skrócenie czasu okrążeń na torze.

Dopełnieniem nowych, znakomitych amortyzatorów przednich NPX jest elektroniczne zawieszenie tylne firmy Öhlins, które zostało wyposażone w zmodyfikowane ustawienia fabryczne.

Nowa, lekka tylna owiewka z włókna węglowego

Ekskluzywna owiewka tylna z włókna węglowego stanowi nowość w roczniku 2020, która uzupełnia nowe, utrzymane w stylistyce M1 owiewki oraz błotnik przedni. To niezwykle lekkie nadwozie podkreśla wyjątkowość modelu YZF-R1M i zapewnia łatwość oraz precyzję prowadzenia maszyny.

Z wybitym unikalnym numerem produkcyjnym

YZF-R1M to bez wątpienia najbardziej ekskluzywny motocykl klasy Supersport w ofercie Yamahy. Aby podkreślić dumę z jego posiadania, producent oznacza fabrycznie każdą maszynę indywidualnym numerem.

Aplikacje dla YZF-R1M: wirtualna ekipa techniczna Yamaha!

Yamaha opracowała szereg aplikacji z myślą o modelu YZF-R1M, które zapewnią każdemu posiadaczowi dostęp do zaawansowanych technologii używanych przez fabryczne zespoły wyścigowe. Intuicyjne oprogramowanie sprawia, że aplikacje te są intuicyjne i proste w obsłudze. Aplikacje zapewniają możliwość błyskawicznej regulacji ustawień zaawansowanych elektronicznego układu sterowania motocykla YZF-R1M, dzięki czemu są niczym osobista ekipa techniczna firmy Yamaha.

Aplikacja do konfiguracji YRC

Aplikacja konfiguracyjna YRC umożliwia użytkownikom YZF-R1M tworzenie własnych trybów jazdy poprzez regulację siedmiu elektronicznych układów sterowania. Każdy kierowca, niezależnie od umiejętności, może dostosować do własnych potrzeb poziom wspomagania w każdym trybie. W niektórych przypadkach możliwe jest również wyłączenie wybranych elektronicznych elementów sterujących. System jest szybki i łatwy w obsłudze oraz umożliwia użytkownikowi precyzyjną regulację ustawień motocykla, dzięki czemu dopasuje się do indywidualnego stylu jazdy i warunków panujących na drodze.

Aplikacja Y-TRAC

Y-TRAC to system rejestracji i analizy danych telemetrycznych firmy Yamaha, za pomocą którego użytkownicy mogą uzyskać dostęp do modułu CCU motocykla YZF-R1M i pobrać szereg danych na urządzenie przenośne. Y-TRAC umożliwia wyświetlanie i odtwarzanie plików dziennika w czasie rzeczywistym na obrazie trasy wyścigu w serwisie Google Maps®, analizę i porównanie wszystkich czynników, od prędkości obrotowej silnika, przez kąt pochylenia, aż po siły przyspieszenia, a także sprawdzenie, kiedy dochodziło do aktywacji elektronicznych elementów sterujących.

Nowe funkcje YZF-R1M

  • Wysoce zaawansowane amortyzatory gazowe ERS NPX
  • Lekka tylna owiewka z włókna węglowego
  • Nowa, agresywna owiewka z włókna węglowego w stylu M1
  • Z wybitym unikalnym numerem produkcyjnym
  • Zaktualizowane aplikacje konfiguracyjne Y-TRAC i YRC
  • Całkowicie zintegrowane nadwozie umożliwia kierowcy osiągnięcie większego poczucia jedności z maszyną
  • Aerodynamika poprawiona o ponad 5%
  • Podkreślona stylistyka i DNA motocykla M1
  • Nowe sterowanie układu hamulcowego (BC) i układu ABS na zakrętach z 2 trybami
  • Nowy system zarządzania hamowaniem silnikiem (EBM) z 3 trybami
  • Zoptymalizowany elektroniczny system kontroli startu (LCS)
  • Nowa elektronicznie sterowana przepustnica APSG
  • Ulepszona wydajność spalania i znakomite osiągi w wysokim zakresie obrotów
  • Udoskonalona skuteczność hamowania
  • Nowe ustawienia amortyzatora skrętu
  • Najnowsze opony Bridgestone Battlax RS11, tylna o szerokości 200 mm
  • Ulepszony zestaw wskaźników TFT, wyposażony we wskaźniki BC i EBM
  • Silnik zgodny z wymogami normy EU5

Główne cechy modelu YZF-R1M

  • Najwyższej klasy wyczynowe zawieszenie Öhlins sterowane elektronicznie (ERS)
  • Niepowtarzalna stylistyka z elementami z włókna węglowego oraz polerowanymi
  • Przedni błotnik z włókna węglowego
  • Moduł sterujący komunikacją (CCU) z funkcją bezprzewodowej konfiguracji
  • 4-cylindrowy silnik z wałem korbowym w technologii crossplane o pojemności 998 cm3, rozwijający moc 200 KM
  • 6-osiowy bezwładnościowy moduł pomiarowy z żyroskopem i czujnikami przyspieszenia (przetwarzanie danych w technologii 3D)
  • Tryby przekazania mocy (PWR)
  • System szybkiej zmiany biegów (QSS)
  • System kontroli trakcji monitorujący kąt pochylenia motocykla (TCS) / system kontroli uślizgu (SCS)
  • System kontroli wzniosu przedniego koła (LIF) i zoptymalizowany układ kontroli startu (LCS)
  • Aluminiowa rama typu Deltabox z krótkim rozstawem osi
  • Wahacz zakrzywiony ku górze
  • Tylna rama pomocnicza ze stopu magnezu
  • Ekskluzywne prawo wstępu na imprezy YRE w Europie

Kolor

Silver Blu Carbon BWM2/Carbon

System rezerwacji YZF-R1M z rocznika 2020

Yamaha będzie korzystać z internetowego systemu rezerwacji dla wszystkich zamówień na YZF-R1M. System zostanie uruchomiony 25 lipca 2019 roku — klienci będą mogli zarezerwować motocykl oraz wybrać Dealera, u którego chcą odebrać zamówienie. Szczegóły zostaną podane pod koniec lipca. W celu uzyskania szczegółowych informacji na temat produktu oraz jego ceny detalicznej prosimy o kontakt z lokalnym Dealerem Yamahy.

Yamaha Racing Experience

Podczas ekskluzywnej imprezy Yamaha Racing Experience (YRE), zaplanowanej na lato 2020 na wybranych europejskich torach wyścigowych, właściciele modelu YZF-R1M z rocznika 2020 będą mogli skorzystać z pomocy technicznej i porad, dowiedzieć się więcej na temat personalizacji motocykla oraz poznać kierowców z zespołu Yamaha.

Oryginalne akcesoria Yamaha

Yamaha oferuje szeroką gamę oryginalnych akcesoriów stworzonych z myślą o modelach YZF-R1 i YZF-R1M, w tym kunsztownie wykonane elementy aluminiowe, akcesoria wyczynowe, tłumiki nasuwane oraz i elementy serwisowe, jak również wyjątkowe akcesoria przykręcane, które umożliwiają spersonalizowanie motocykla.

Kierowcy pragnący zwiększyć osiągi i zmniejszyć masę mogą zamontować układ wydechowy Akrapovič zaprojektowany specjalnie z myślą o najnowszych modelach YZF-R1 i YZF-R1M. Ten tytanowy układ o agresywniejszym brzmieniu wydechu i konstrukcji wysokiej jakości to niezbędny element wyposażenia maszyn motocyklistów nastawionych na wysokie osiągi, który jest w pełni zgodny z wymogami normy EU5. Dostępny będzie również specjalny układ wydechowy Akrapovič przeznaczony wyłącznie do użytku na zamkniętych torach wyścigowych. Został zaprojektowany specjalnie z myślą o kierowcach, którzy pragną odkryć pełen potencjał nowego silnika.

Gama oryginalnych akcesoriów obejmuje również szyby typu endurance i sprint oraz suwaki zderzeniowe, ja również pełen wachlarz nowych podzespołów wysokiej jakości, podkreślających wygląd i styl oraz zwiększających bezpieczeństwo tych legendarnych motocykli klasy supersport.

Nowe produkty są nieustannie opracowywane, a strona internetowa z akcesoriami Yamaha Genuine Accessories jest na bieżąco aktualizowana. Yamaha finalizuje obecnie specyfikacje i zawartość nowej gamy pakietów akcesoriów stworzonych z myślą o modelach serii R. Szczegóły zostaną podane pod koniec tego roku.

Podzespoły wyścigowe GYTR o wysokich specyfikacjach

Właściciele modeli YZF-R1 i YZF-R1M z rocznika 2020 mogą spodziewać się nowych, ekscytujących wiadomości od zespołu GYTR (Genuine Yamaha Technology Racing). Czerpiąc z korzyści płynących z zaangażowania w kampanie World SBK i Endurance, zespół rozwojowy firmy Yamaha pracował dzień i noc, aby stworzyć nową generację podzespołów i układów o wysokiej wydajności, które umożliwią użytkownikom prywatnym stworzenie motocykla zgodnego z własnymi specyfikacjami.

Pełne dane techniczne, ceny i dostępność nowych części wyścigowych GYTR zostaną ogłoszone na początku 2020 roku.

Aplikacja MyGarage

Korzystając z bezpłatnej aplikacji MyGarage, właściciele maszyn z serii R mogą skonfigurować swój wymarzony motocykl klasy Supersport w widoku 3D. MyGarage to szybki i łatwy sposób na stworzenie wirtualnego motocykla Yamaha z wybranymi oryginalnymi akcesoriami. Aplikacja umożliwia obecnym oraz potencjalnym właścicielom przeglądanie, zapisywanie i udostępnianie dowolnej liczby spersonalizowanych konfiguracji. MyGarage z milionem pobrań jest najpopularniejszą aplikacją do konfiguracji motocykli.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl