Yamaha YZF-R1 GYTR 2019: jubileuszowa wyścigówka limitowana do 20 sztuk

- Piotr Jędrzejak

Świętując 20.rocznicę powstania modelu YZF-R1, Yamaha przedstawia jego specjalną wersję w specyfikacji GYTR, przygotowaną do jazdy na torze oraz ze specjalnym motywem kolorystycznym inspirowanym zawodami Suzuka 8 Hours.

Motocykle Yamaha z serii R od ponad dwóch dekad są liderem w zakresie wydajności, zaawansowania technologicznego i efektu „WOW” zarówno na torze, jak i poza nim Każdy znajdzie coś dla siebie w linii Supersport niezależnie od tego, czy wybierze przyjazny dla kierowcy model YZF-R3, czy łamiący wszelkie zasady YZF-R1M. Nadchodzi okazja, aby razem z Yamahą dołączyć do świata R w najbardziej ekscytujący sposób.

W 2018 roku swoją 20. rocznicę powstania obchodzi motocykl-ikona — Yamaha YZF-R1. Jego pierwsza wersja z 1998 roku zrewolucjonizowała sposób konstruowania motocykli klasy superbike. Wszystko zostało wymyślone na nowo, począwszy od rozmiaru silnika i jego umiejscowienia, przez dobór części ramy i na nadwoziu kończąc. Yamaha od ponad dwóch dekad wykorzystuje motocykle klasy superbike jako swoistą platformę do wprowadzania innowacji. Sprawia to, że motocykle sportowe są coraz bliższe ideału.

Aby uczcić 20 rocznicę powstania tej przełomowej maszyny, trzy zespoły Yamaha Racing wzięły udział w legendarnych zawodach Suzuka 8 Hours. Ich motocykle pomalowane były na wzór oryginalnego biało-czerwonego malowania modelu YZF-R1 z 1998 roku. Za kierownicą specjalnej wersji motocykla i ubrani w odpowiednie stroje pasujące do maszyn zespół Yamaha Factory Racing Alex Lowes, Michael van der Mark i Katsuyuki Nakasuga uzyskali przy morderczym wysiłku czwarte z rzędu zwycięstwo w tym wyścigu.

Aby podkreślić wagę tego wydarzenia i fakt bycia liderem w produkcji motocykli klasy superbike od ponad dwóch dekad, Yamaha Motor Europe z dumą przedstawia limitowaną edycję modelu YZF-R1 GYTR 2019 przeznaczoną do jazdy po torze. Motocykl będzie dostępny w specjalnych barwach Suzuka 8 Hours podkreślających 20. rocznicę istnienia maszyny. W standardzie montowane będą części z serii GYTR® Perfomance Products — Yamaha Technology Racing oraz inne podzespoły maksymalizujące osiągi. Model YZF-R1 GYTR jest przeznaczony wyłącznie do użytkowania na torze.

Kluczowe wyposażenie z serii GYTR w modelu YZF-R1 GYTR obejmuje wyścigowy zestaw wiązek przewodów, moduły ECU i CCU oraz szybko reagującą przepustnicę. Inne elementy ekskluzywnego wyposażenia tego modelu to m.in.: zaawansowany widelec Öhlins FGRT 219, w pełni regulowany i pochłaniający wstrząsy amortyzator skrętu Öhlins TTX36 GP oraz układ wydechowy Akrapovič Evolution 2 wykonany z tytanu. W celu ochrony motocykla zastosowano protektory na skrzynię korbową oraz osie kół firmy Gilles Tooling.

Do wyboru będzie również wiele części wyczynowych spoza katalogu Yamahy, starannie dobranych i montowanych przez partnerów zespołu Official Yamaha Racing. Nadwozie każdego motocykla będzie w całości wykonane z włókna węglowego oraz z malowaniem na wzór tego z Suzuki 8 Hours. Wszystkie motocykle przejdą test silnika na hamowni oraz zostaną poddane dostosowanej konfiguracji nadwozia, dzięki czemu będą od razu gotowe na podbój torów. Maszyna ta przeznaczona jest dla oddanych fanów wyścigów.

Yamaha Motor Europe wprowadzi na rynek dokładnie dwadzieścia sztuk tej wyjątkowej maszyny, po jednej na każdy rok wyznaczania kierunku rozwoju motocykli klasy superbike przez model YZF-R1. Model przedstawiony na targach EICMA jest prototypem. Klienci będą mieli dostęp do finalnej wersji i dokładnej specyfikacji w połowie grudnia. Wtedy również udostępniony zostanie cennik. Klienci będą mogli dokonać internetowej rezerwacji zakupu modelu YZF-R1 GYTR 2019, zanim zrobią to u oficjalnego dealera Yamahy. Każdy, komu się poszczęści i zakupi ten wyjątkowy motocykl, automatycznie otrzyma możliwość udziału w imprezie Yamaha Racing Experience 2019 (YRE 2019). To niepowtarzalna okazja, aby razem z profesjonalistami uczyć się, jak w pełni korzystać z tak wyczynowej maszyny.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl