XSR900 to motocykl łączący nowoczesne technologie oraz ponadczasowy wygląd. Właśnie dlatego podoba nam się projekt Faster Sons!

Na targach Eicma w Mediolanie Yamaha zaprezentowała kilka ważnych nowości. Jedną z nich jest Yamaha XSR900 – kolejny motocykl należący do projektu Fasters Sons, według którego znani projektanci biorą nowoczesny motocykl i dodają mu klasyczny wygląd, tworząc tworząc sprzęt, który świetnie jeździ, a przy tym wygląda ponadczasowo. Tym razem za sprawą legendarnego Rolanda Sandsa powstał model XSR900 bazujący na odświeżonym MT-09 (czyli z kontrolą trakcji i sprzęgłem uślizgowym).

Ten motocykl jest tak godny uwagi, że postanowiliśmy wkleić Wam pełną informację prasową na jego temat. Jeżeli nie macie ochoty czytać tyle tekstu, na dole znalazły się najważniejsze podpunkty motocykla oraz dane techniczne.

Yamaha XSR900 2016 - faster sons z RSD (35)

informacja prasowa

Filozofia Faster Sons

Koncepcja „Faster Sons” nabiera rozpędu – okazując szacunek motocyklom z przeszłości, Yamaha z dumą prezentuje dziś „szybszych synów” przyszłości.

Myśl, która stoi za powstaniem maszyn segmentu Sport Heritage, na początku tego roku wyszła poza dotychczasowe granice – nowy model XSR700 obudził do życia koncepcję „Faster Sons”. Znakomity motocykl uliczny w stylu retro składa hołd legendarnemu modelowi XS650, jednocześnie prezentując najnowsze technologie Yamahy i łącząc ponadczasowy styl z pełną emocji, pasjonującą jazdą.

Yamaha nie zatrzymuje się ani na chwilę, rozwijając gamę Sport Heritage. Teraz rozpoczyna się rozdział drugi, który otwiera jednoślad w pełni oddający ducha koncepcji „Faster Sons” – XSR900.

Współpraca Shinyi Kimury z Yamahą zaowocowała urzeczywistnieniem filozofii „Faster Sons” w postaci projektu „Faster Son”, który miał wpływ na powstanie XSR700. Historia XSR900 wygląda podobnie i opiera się na współpracy z legendarnymi twórcami, kontynuującymi rozwój „Faster Sons”. Tym, co umocniło tę filozofię, jest znakomita koncepcja Rolanda Sandsa „Faster Wasp”, która pojawiła się na początku listopada br. Koncept zachwycił klasycznym stylem retro, połączonym z najnowszą technologią i silnym związkiem z wyścigami, które były inspiracją dla powstania XSR900.

Inspiracje konstrukcyjne

Opierając się na ogromnym zainteresowaniu modelem XSR700, nowy XSR900 wchodzi na wyższy poziom – dołączając do gamy Sport Heritage oddaje hołd dawnym motocyklom Yamahy.

Prosta, ponadczasowa stylistyka XSR900 idealnie łączy się z kolorystyką i elementami graficznymi, odzwierciedlającymi sportowe DNA Yamahy, jej historią i legendarnymi motocyklami z przeszłości. Pod zewnętrzną powłoką, utrzymaną w stylu retro, kryje się najnowocześniejsza i najlepsza technologia Yamahy, obiecująca prawdziwe, emocjonujące doświadczenia z jazdy.

Yamaha XSR900 2016 - faster sons z RSD (10)

XSR900 dostarcza autentycznych przeżyć przy minimalnym wykorzystaniu części wykonanych z plastiku, w zamian oferując elementy z wysokiej jakości materiałów. 14-litrowy zbiornik paliwa z aluminiową pokrywą znajduje się w centralnym punkcie motocykla, przed dwupoziomowym, obszywanym siedziskiem, który dopełniają przedni i tylny aluminiowy błotnik, aluminiowe osłony boczne i sportowy, aluminiowy wspornik reflektora. Układ wydechowy wykończony w czarnym macie, z kontrastującą, polerowaną zaślepką tłumika zapewnia gardłowy dźwięk, akompaniujący każdej wyprawie.

Jazda

XSR900 dysponuje mocą, która idealnie pasuje do jego wyglądu. Generuje ją potężny, 3-cylindrowy, rzędowy silnik wykonany w technologii Crossplane, o pojemności 850 cm3. Ta chłodzona cieczą, 4-suwowa jednostka jest zbudowana w oparciu o najnowsze motocyklowe technologie, takie jak system kontroli trakcji (TCS) czy sprzęgło antyhoppingowe (A&S) i oferuje bezkonkurencyjne emocje z jazdy.

Yamaha XSR900 2016 - faster sons z RSD (16)

Kontrola trakcji jest w pełni regulowana i oferuje trzy tryby pracy, które służą do jazdy w różnych warunkach drogowych. Kierowcy mogą wybrać minimalny lub maksymalny poziom ingerencji systemu, a także wyłączyć go całkowicie, gdy zajdzie taka potrzeba.

Sprzęgło antyhoppingowe poprawia wygodę i przyjemność z jazdy przez łagodniejszy ruch maszyny, który jest możliwy za sprawą wstecznego momentu obrotowego podczas redukcji biegów. Tworzy on również lżejsze wyczucie sprzęgła, zapewniając większą pewność podczas startu i zatrzymania, zwłaszcza podczas jazdy miejskiej.

Wydobycie pełnego potencjału z tego potężnego silnika i pakietu technologicznych udogodnień wymaga odpowiednich ustawień podwozia –także i tutaj XSR900 okazuje się niezawodny. Lekka rama z ciśnieniowo odlewanego aluminium kryje serce maszyny, podczas gdy oś wahacza jest przymocowana do zewnętrznej części ramy, tworząc węższą przestrzeń wokół stóp.

Yamaha XSR900 2016 - faster sons z RSD (31)

Tym, co utrzymuje w ryzach temperament tego motocykla, jednocześnie zapewniając kierowcy większą kontrolę, są ustawienia przedniego i tylnego zawieszenia. Przedni widelec upside down o średnicy goleni 41 mm i tylny amortyzator Monocross zostały zapożyczone od wiodącego w klasie MT-09, które po niezbędnych modyfikacjach świetnie się spisują w XSR900.

Starannie przemyślany i zaprojektowany silnik oraz pakiet podwozia, w połączeniu z najnowocześniejszą elektroniką oznacza, że XSR900 jest doskonałym wyborem dla doświadczonych kierowców, pragnących przesiąść się z motocykla dla początkujących na bardziej zaawansowany model, o sportowym charakterze. Najnowszy członek segmentu Sport Heritage jest dedykowany motocyklistom, którzy szukają pozytywnych emocji i radości z jazdy i jednocześnie poważnie podchodzą do kwestii konstrukcji i stylu jednośladu. Wartością dodaną tutaj z pewnością jest system wyboru trybów jazdy Yamaha D-Mode, który pozwala na zmianę charakteru silnika, zależnie od warunków jazdy. Kierowcy mogą przełączać między ostrzejszymi właściwościami silnika oraz łagodniejszymi ustawieniami z łatwą w obsłudze mocą w trudniejszych warunkach drogowych.

Yamaha XSR900 2016 - faster sons z RSD (36)

Główne właściwości

  • Obszywana, dwupoziomowa kanapa
  • Aluminiowe osłony zbiornika paliwa w stylu retro
  • Aluminiowe błotniki przedni i tylny
  • Aluminiowa podpórka reflektora
  • Okrągłe reflektory przedni i tylny oraz światło stopu
  • Okrągła zaślepka tylnego tłumika
  • Szeroka gama akcesoriów do customizacji

Główne właściwości podwozia

  • Lekka rama z elementami z ciśnieniowego odlewu aluminium
  • Regulowany 41 mm przedni widelec typu upside down
  • Regulowany system tylnego zawieszenia Monocross
  • Montaż osi wahacza na zewnątrz ramy dla węższego ustawienia stóp
  • ABS w wyposażeniu standardowym
  • TCS – System kontroli trakcji
  • Sprzęgło antyhoppingowe – oferujące większą przyjemność z jazdy

Główne właściwości silnika

  • 3-cylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 850 cm3
  • Konstrukcja silnika bazująca na technologii Crossplane
  • Potężny, liniowy moment obrotowy
  • 270-stopniowy wał korbowy zapewniający silne przyśpieszenie i dobrą przyczepność
  • Płynna, pełna emocji dostawa mocy przy wysokich obrotach
  • Kontrola mocy silnika za pomocą D-Mode

2016_MTM850

Akcesoria

Możliwość wyrażenia własnego stylu kierowcy jest jedną z najważniejszych wartości, jaka przyświeca tworzeniu gamy motocykli Yamaha Sport Heritage. XSR900 pozostaje wierny tej wizji, zachowując czystą strukturę, która zachęca do modyfikacji i customizacji. Styl retro podkreślają wysokiej jakości materiały, które nadają autentyczności tej konstrukcji. Z myślą o możliwości personalizacji motocykla, do XSR900 będzie dostępna szeroka gama oryginalnych akcesoriów.

Yamaha XSR900 dostępna będzie w lutym 2016 w trzech wersjach kolorystycznych: 60th Anniversary, Matt Grey oraz Rock Slate.

Dane techniczne XSR900
SILNIK
Typ silnika 3-cylindrowy, chłodzony cieczą, DOHC, 4-suwowy, 4-zaworowy
Pojemność 847 cm3
Średnica x skok tłoka 78,0 mm x 59,1 mm
Stopień sprężania 11,5 : 1
Moc maksymalna 84,6 kW (115 KM) Ø 10 000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 87,5 Nm (8,9 kg-m) Ø 8 500 obr./min
Układ smarowania Mokra miska olejowa
Typ sprzęgła Mokre, wielotarczowe
Układ zasilania Wtrysk paliwa
Układ zapłonu TCI
Układ rozrusznika Elektryczny
Skrzynia biegów Z kołami w stałym zazębieniu, 6-biegowa
Napęd końcowy Łańcuch
Zużycie paliwa b.d.
Emisja CO2 b.d.
PODWOZIE
Rama Diamond
Układ przedniego zawieszenia Widelec teleskopowy
Skok przedniego zawieszenia 137 mm
Kąt wyprzedzania główki ramy 25°
Wyprzedzenie 103 mm
Układ tylnego zawieszenia Wahacz
Skok tylnego zawieszenia 130 mm
Hamulec przedni Podwójny, hydrauliczny tarczowy, Ø 298 mm
Hamulec tylni Pojedynczy, hydrauliczny tarczowy, Ø 245 mm
Układ hamulcowy ABS
Opona przednia 120/70ZR17M/C (58W)
Opona tylna 180/55ZR17M/C (73W)
Wymiary
Długośc całkowita 2 075 mm
Szerokość całkowita 815 mm
Wysokość całkowita 1 140 mm
Wysokość siodełka 830 mm
Rozstaw kół 1 440 mm
Minimalny prześwit 135 mm
Masa z obciążeniem (wliczając wypełnione zbiorniki oleju i paliwa) 195 kg
Pojemność zbiornika paliwa 14 l
Pojemność zbiornika oleju 3,7 l
Dodatkowe cechy
Silnik W technologii Crossplane
Norma emisji spalin EU4