Yamaha Niken GT 2019: trzy koła z kuframi [zdjęcia, film, dane]

- Piotr Jędrzejak

Trójkołowa Yamaha otrzymuje kufry i kilka turystycznych dodatków.

Od momentu opublikowania pierwszych zdjęć szpiegowskich, 3-kołowa Yamaha Niken wzbudzała skrajne emocje. Sami nie wiedzieliśmy co o niej myśleć, dopóki sami nie spróbowaliśmy. Okazało się, że Niken prowadzi się szokująco dobrze – test znajdziecie w wydaniu lipcowym MotoRmanii.

Yamaha Niken GT 2019 (2)

Nie ma się co oszukiwać, Niken nigdy nie będzie stricte sportowym motocyklem – i to pomimo tego, że na zakrętach oferuje ogrom radości. Yamaha poczyniła więc bardzo rozsądny krok i w gamie modelowej pojawia się Niken GT. Model ten otrzymał kilka dodatków, które czynią z niego świetny motocykl turystyczny.

Yamaha Niken GT 2019 (23)

Wyjątkowe cechy modelu NIKEN GT:
• Motocykl klasy Sport Tourer na każdą porę roku i pogodę
• Wysoka szyba przednia
• Komfortowe siedzenia
• Podgrzewane manetki
• Półmiękkie kufry boczne z tworzywa ABS o pojemności 25 litrów
• Tylny stelaż z uchwytem dla pasażera
• Centralna stopka
• Drugie gniazdo elektryczne 12V
• Specjalne kolory nadwozia GT i wykończenia widelca

Dla przypomnienia. Niken napędzany jest 3-cylindrowym silnikiem 847 ccm o mocy 115 KM, dokładnie jak wersja GT. Według danych technicznych na stronie Yamahy, obie wersje ważą 263 kg. Albo kufry i dodatki nic nie ważą, albo wzrost masy jest tak nieznaczny, że nie warto o nim wspominać. Przypomnijcie sobie, co jeszcze ma w sobie rodzina Niken:

Najważniejsze cechy modeli NIKEN i NIKEN GT:
• Najbardziej innowacyjny projekt w klasie Sport Touring
• Niezrównane wrażenia przy pokonywaniu zakrętów
• Wyjątkowa przyczepność przednich kół, pewność prowadzenia i skuteczność hamowania na każdej nawierzchni
• Radykalna, odważna i niepowtarzalna trzykołowa konstrukcja
• Zaawansowana technologia wielu pochyłych kół (LMW)
• Głęboki kąt pochylenia, maksymalnie 45 stopni
• Układ kierowniczy Ackerman z podwójnymi przednimi widelcami typu upside-down
• W pełni regulowane tylne zawieszenie
• 3-cylindrowy, chłodzony cieczą silnik DOHC CP3 o pojemności 847 cm3
• TCS, QSS, sprzęgło A&S, tryb D-MODE, tempomat
• Hybrydowa rama ze stali i aluminium

Yamaha Niken GT 2019 (17)

Model NIKEN GT będzie dostępny u dealerów od wiosny 2019 roku. Pojawi się w trzech wersjach kolorystycznych:
– Nimbus Grey z czarnymi przednimi widelcami
– Phantom Blue z pozłacanymi przednimi widelcami
– Graphite z niebieskimi przednimi widelcami

Yamaha Niken GT 2019 dane techniczne

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl