Trójkołowa Yamaha otrzymuje kufry i kilka turystycznych dodatków.

Od momentu opublikowania pierwszych zdjęć szpiegowskich, 3-kołowa Yamaha Niken wzbudzała skrajne emocje. Sami nie wiedzieliśmy co o niej myśleć, dopóki sami nie spróbowaliśmy. Okazało się, że Niken prowadzi się szokująco dobrze – test znajdziecie w wydaniu lipcowym MotoRmanii.

Yamaha Niken GT 2019 (2)

Nie ma się co oszukiwać, Niken nigdy nie będzie stricte sportowym motocyklem – i to pomimo tego, że na zakrętach oferuje ogrom radości. Yamaha poczyniła więc bardzo rozsądny krok i w gamie modelowej pojawia się Niken GT. Model ten otrzymał kilka dodatków, które czynią z niego świetny motocykl turystyczny.

Yamaha Niken GT 2019 (23)

Wyjątkowe cechy modelu NIKEN GT:
• Motocykl klasy Sport Tourer na każdą porę roku i pogodę
• Wysoka szyba przednia
• Komfortowe siedzenia
• Podgrzewane manetki
• Półmiękkie kufry boczne z tworzywa ABS o pojemności 25 litrów
• Tylny stelaż z uchwytem dla pasażera
• Centralna stopka
• Drugie gniazdo elektryczne 12V
• Specjalne kolory nadwozia GT i wykończenia widelca

Dla przypomnienia. Niken napędzany jest 3-cylindrowym silnikiem 847 ccm o mocy 115 KM, dokładnie jak wersja GT. Według danych technicznych na stronie Yamahy, obie wersje ważą 263 kg. Albo kufry i dodatki nic nie ważą, albo wzrost masy jest tak nieznaczny, że nie warto o nim wspominać. Przypomnijcie sobie, co jeszcze ma w sobie rodzina Niken:

Najważniejsze cechy modeli NIKEN i NIKEN GT:
• Najbardziej innowacyjny projekt w klasie Sport Touring
• Niezrównane wrażenia przy pokonywaniu zakrętów
• Wyjątkowa przyczepność przednich kół, pewność prowadzenia i skuteczność hamowania na każdej nawierzchni
• Radykalna, odważna i niepowtarzalna trzykołowa konstrukcja
• Zaawansowana technologia wielu pochyłych kół (LMW)
• Głęboki kąt pochylenia, maksymalnie 45 stopni
• Układ kierowniczy Ackerman z podwójnymi przednimi widelcami typu upside-down
• W pełni regulowane tylne zawieszenie
• 3-cylindrowy, chłodzony cieczą silnik DOHC CP3 o pojemności 847 cm3
• TCS, QSS, sprzęgło A&S, tryb D-MODE, tempomat
• Hybrydowa rama ze stali i aluminium

Yamaha Niken GT 2019 (17)

Model NIKEN GT będzie dostępny u dealerów od wiosny 2019 roku. Pojawi się w trzech wersjach kolorystycznych:
– Nimbus Grey z czarnymi przednimi widelcami
– Phantom Blue z pozłacanymi przednimi widelcami
– Graphite z niebieskimi przednimi widelcami

Yamaha Niken GT 2019 dane techniczne