Yamaha MT-10 Tracer? Pomysł na motocykl sportowo-turystyczny…

- Piotr Jędrzejak

Czy Yamaha potrzebuje sportowego turystyka w stylu BMW S1000XR? Zastanówmy się.

Na taki pomysł wpadł pewien designer ukrywający się pod pseudonimem Mich Motorcycle. Na swój kanał regularnie wrzuca pomysły, jak mogłyby wyglądać nadchodzące modele lub jakie modele mogłyby pojawić się w ofercie. Tym razem jego projekt MT-1o Tracer zebrał więcej zainteresowania niż do tej pory.

W ostatnich latach oferta motocykli turystycznych „z potencjałem” stała się jakby popularniejsza. Mówimy tu o segmencie, w którym walczą na przykład BMW S1000XR, czyli wysoki motocykl turystyczny (nie mylić z okrętem typu Yamahy FJR) wyposażony w potężny silnik o sportowym genotypie.

MT-10 Tracer w wizji Mich Motorcycle.

MT-10 Tracer w wizji Mich Motorcycle.

Wśród szybkich turystyków Yamaha posiada Tracera 900 o mocy 115 KM, co może nie spełnić wymagań każdego motocyklisty. Jest też trójkołowy Niken GT z identycznym silnikiem. Dalej jest FJR1300 o mocy 146 KM, która jeździ nieźle, ale jest już ciężkim turystą, który lata świetności ma za sobą.

Jest też naked w postaci MT-10. Podwozie z R1 gwarantuje sportowe doznania, a silnik z R1 zapewnia 160 jednostek radości. Niestety naked to nie turysta. Istnieje wprawdzie MT-10 Tourer Edition, ale modyfikacje ograniczają się jedynie do gamy dodatków, takich jak wyższa szyba.

Mich Motorcycle w swoim autorskim projekcie proponuje, aby Yamaha ubrała model MT-1o w owiewki, tworząc MT-10 Tracer. Lub Tracer 1000, wszystko jedno. Nie zaszkodzi także zmodyfikować konstrukcję tylnej ramy, aby była bardziej turystyczna i przystosowana do transportu 2 osób i kufrów. Sportowy turysta od Yamahy gotowy konkurować z S1000XR wydaje się być gotowy na wyciągnięcie ręki.

Chcielibyście coś w stylu MT-10 Tracer? A może Yamaha już nad nim pracuje? Czekamy na wszystkie opinie.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl