Samochód sportowy z silnikiem ultrasportowego motocykla? Jesteśmy zaciekawieni!

Na pewno pamiętacie głośny zakup marki Ducati przez markę Audi, który miał miejsce w 2012 roku. Z kolei Audi, jak pewnie też wiecie, jest częścią ogromnego koncernu Volkswagen, co z kolei rodziło pytanie, jakie korzyści zarówno dla motocykli i samochodów przyniesie to połączenie. Przed Wami jeden ze skutków tej symbiozy. Nazywa się Volkswagen XL Sport i został właśnie zaprezentowany na targach Paris Motor Show.

Jeżeli tak jak my, nie do końca znacie katalog Volkswagena, zacznijmy od początku. W ofercie VW znajdował się XL1, lekki i mega ekonomiczny samochód hybrydowy. Teraz ten projekt został trochę zmodyfikowany, a XL Sport stał się pełnoprawnym samochodem sportowym. Dlaczego o nim piszemy? Otóż ma jedną, bardzo ważną cechę. Pod maską Volkswagena XL Sport pracuje silnik z Ducati 1199 Superleggera!

To auto waży 890 kilogramów, silnik produkuje 200 KM i jest sprzęgnięty z 7-stopniową, półautomatyczną skrzynią biegów DSG. XL Sport rozpędza się do 100 km/h w około 5,7 sekundy, a maksymalnie osiąga 270 km/h. Nadwozie wykonane jest z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym, z kabiną typu monocoque. Drzwi, jak przystało na supersamochód, otwierają się do góry.

Samochód z motocyklowym silnikiem V2 kręcącym się do 11 000 obr/min. Podoba się Wam tego typu symbioza technologii motocyklowej i samochodowej? Jak uważacie, jakie będą następne połączenia?

Volkswagen XL Sport 2015 silnik Ducati 1199 Superleggera (6)

Volkswagen XL Sport 2015 silnik Ducati 1199 Superleggera (2)

Volkswagen XL Sport 2015 silnik Ducati 1199 Superleggera (4)

Volkswagen XL Sport 2015 silnik Ducati 1199 Superleggera (5)

Volkswagen XL Sport 2015 silnik Ducati 1199 Superleggera (8)