Wyciekły zdjęcia BMW na 2014 – R1200RT oraz R1200R Mystic od Wunderlich

- Piotr Jędrzejak

W przypadkowo krótkim czasie internet obiegły zdjęcia dwóch nowych motocykli od BMW…

Pierwszym z nich jest naked. Z okazji 90-lecia, prezydent BMW Motorrad już na targach Eicma zapowiedział, że w niedługiej przyszłości zobaczymy roadstera z silnikiem boxer. No i jest – zdjęcia wypuścił Wunderlich, niemiecki tuner specjalizujący się w akcesoriach oraz w przerabianiu Beemek. To wprawdzie tylko projekt, nie pochodzi od BMW, ale wygląda niezwykle realistycznie. Można więc strzelać w ciemno, że nowy roadster będzie wyglądał właśnie tak. Poza tym, czy nie widzicie ogromnego podobieństwa z roadsterem, który już kiedyś wypłynął na światło dzienne?

Przed Wami jest więc motocykl napędzany poprzednią generacją boksera, chłodzonego wyłącznie powietrzem oraz z przednim zawieszeniem, które nie jest sławnym Paraleverem. Trzeba przyznać, że całość wygląda naprawdę nieźle! Nie wiadomo jednak, jak ma nazywać się nowe BMW. Jedni mówią o R1200R Custom, inni o R90. O ile mamy nadzieję, że Wunderlich nie pomylił się z projektem, to lepiej aby ich wersja nazwy modelowej nie okazała się prawdziwa – wyobrażacie sobie „BMW Mystic”? Jak by się nie nazywał, motocykl ma konkurować z Ducati Monster 1100 Evo i prawdopodobnie pojawi się jako model 2014.

Dziś z kolei internet obiegają zdjęcia szpiegowskie BMW R1200RT na 2014 rok, które wykonał czytelnik francuskiego magazynu MotoMag. Flota czterech, nowych, bawarskich turystyków krążyła po południowej Francji w zupełnie nierzucającym się w oczy, biało-czarnym, szpiegowskim malowaniu. Na zdjęciach można zauważyć, że motocykle mają odwrócone ułożenie wału napędowego i wydechu, dokładnie tak jak w nowym R1200GS. Oznacza to, że R1200RT na rok 2014 dostanie silnik chłodzony cieczą i najprawdopodobniej – tak jak w GSie – nową ramę.

Poza tym, na zdjęciach zauważyć można przedni reflektor w stylu K1600, co oznacza lampę ksenonową z poziomowaniem dopasowującym się do pochylenia motocykla – przynajmniej jako opcja. Dookoła znalazły się wloty powietrza do dwóch chłodnic, które są teraz integralną częścią konstrukcji silnika.

Nas zastanawia jednak, dlaczego producenci wciąż malują prototypy w te charakterystyczne, biało-czarne, psychodeliczne wzory? Wiadomo, chodzi o to, żeby na ewentualnym zdjęciu ciężko było poznać kształt motocykla… Ale z drugiej strony, gdyby motocykl był zwykły, czarny, to przecież nikt by nawet nie pomyślał, że to coś wartego uwagi, a tym bardziej zdjęcia!

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl