Szok: Harley-Davidson zapowiada zupełnie nowe modele na 2019-2022

- MotoRmania

„Więcej dróg do Harley-Davidson” to nowe produkty w kolejnych segmentach rynku motocyklowego, szerszy dostęp i wzmocnienie sieci dealerskiej. Harley-Davidson przyśpiesza, aby zbudować nową generację motocyklistów na całym świecie.

Od redakcji: Wprawdzie w połowie roku 2017 Harley-Davidson zapowiadał, że w ciągu najbliższych 10 lat zadebiutuje z liczbą 100 nowych modeli, więc można było spodziewać się rewolucji… Ale gdy teraz HD opublikował bardziej konkretny plan na najbliższe lata, wszyscy są w szoku. Harley opowiada o odświeżonej strategii, ale też pokazuje kilka nowych modeli. Największy szum w internecie (zaskoczenie i powątpiewanie) spowodował model adventure – sami też jesteśmy ciekawi, czy HD odnajdzie się w takiej odmianie offroadu. Z kolei streetfighter zapowiada powrót na lubianą przez motocyklistów, agresywno-miejską ścieżkę. Warte uwagi jest też zupełnie nowe, „modułowe” podejście do nowego customa – trochę jak w przypadku BMW R NineT. Z kolei motocykle elektryczne (większy oraz te mniejsze) zapowiadane były już od dawna i nie powinny być zaskoczeniem – w końcu każdy szanujący się producent musi mieć jednoślad elektryczny. Nie pozostaje nam nic innego, jak z ciekawością czekać na premiery. Dajcie znać, co o nich uważacie.

informacja prasowa

Firma Harley-Davidson opublikowała w poniedziałek 30 lipca 2018 roku szczegóły strategii rozwoju do roku 2022 „Więcej dróg do Harley-Davidson”, której celem jest zainspirowanie jeszcze więcej ludzi na całym świecie do jazdy na motocyklu.

Świat zmienia się dynamicznie, podobnie jak oczekiwania klientów. Wzmożone działania mają usprawnić realizację celów Harley-Davidson na 2027 rok – firma zamierza bardziej skupić się na strategicznych inwestycjach i je realizować, ożywiając działalność w USA, jednocześnie przyspieszając rozwój na rynku światowym.

„Odważne działania, które dzisiaj ogłaszamy, wykorzystują olbrzymi potencjał i konkurencyjność Harley-Davidson – doskonałość opracowywanych produktów i najwyższą jakość ich wykonania, atrakcyjność marki na całym świecie i niesamowitą sieć dealerów” – powiedział Matt Levatich, prezes i dyrektor generalny Harley-Davidson, Inc. „Wraz z naszymi lojalnymi motocyklistami zamierzamy przewodzić rewolucji pod hasłem wolności na dwóch kołach, inspirując kolejne pokolenia, które jeszcze nawet nie poznały dreszczyku emocji jazdy na motocyklu”.

Kompleksowa i całościowa ocena pod kątem satysfakcji klienta zaowocowała planem „Więcej dróg do Harley-Davidson”, obejmującym:

  • Nowe produkty – podtrzymanie zaangażowania obecnych klientów i przyciągnięcie kolejnych, umacniając się na pozycji lidera produkcji motocykli ciężkich oraz wejście na nowe rynki i do nowych segmentów
  • Szerszy dostęp – spotkania z klientami powinny odbywać się w miejscach dogodnych dla nich, ich przebieg powinien odpowiadać ich oczekiwaniom, tak, aby rozwinąć wielokanałową obsługę klienta
  • Lepsza obsługa dealerska – opracowanie modelu wydajności pozwoli dealerom umocnić swoją pozycję w kwestii finansowej, jednocześnie poprawiając obsługę klientów Harley-Davidson

„Oczekujemy, że plan zaowocuje utworzeniem większej, bardziej zaangażowanej i silniej zdywersyfikowanej społeczności Harley-Davidson oraz pozwoli uzyskać najlepsze w branży marże i przepływy środków pieniężnych”, poinformował Levatich. 

Nowe produkty

Mamy ambitne plany, aby przedstawić naszą najbardziej różnorodną ofertę motocykli, konkurujących w największych i najszybciej rosnących segmentach rynku, z pełną gamą modeli o szerokim spektrum cen, mocy, pojemności skokowej, stylów i rynków globalnych. Między innymi:

  • Umocnienie naszej pozycji lidera w produkcji motocykli ciężkich przez opracowywanie lepszych i bardziej zaawansowanych technicznie motocykli typu Touring i Cruiser, które przyciągną nowych kierowców, a także pozwolą zachować zaangażowanie dotychczasowych użytkowników, którzy będą je dłużej użytkować.
  • Przedstawiamy debiutującą w 2020 r. nową linię modułowych motocykli średnich o pojemności od 500 do 1250 cm3, która obejmuje trzy różne obszary produktów o czterech pojemnościach, takich jak nasz pierwszy motocykl Adventure Touring Harley-Davidson™ Pan America™ 1250, model Custom o pojemności 1250 cm3 i model Streetfighter o pojemności 975 cm3. Kolejne modele, które poszerzą ofertę tego obszaru produktów pojawią się w 2022 r.
  • Opracujemy bardziej przystępny motocykl o małej pojemności (250 do 500 cm3) na rozwijające się rynki azjatyckie w ramach planowanej strategicznej współpracy z producentem w Azji. Nowy produkt i szersza dystrybucja mają ułatwić klientom dostęp do produktów Harley-Davidson i rozwój firmy w Indiach, jednym z największych i najdynamiczniej rozwijających się rynków na świecie, a także na pozostałych rynkach azjatyckich.
  • Przewodząc na rynku motocykli elektrycznych, w sierpniu 2019 r. planujemy wprowadzić na rynek elektryczny motocykl Harley-Davidson, LiveWire – pierwszy w szerokiej ofercie bezsprzęgłowych, elektrycznych jednośladów typu „twist and go” zaprojektowany, aby stać się liderem elektryfikacji w branży motocyklowej. Po modelu LiveWire do 2022 r. na rynek wejdą dalsze modele, urozmaicając ofertę lżejszymi, mniejszymi i jeszcze bardziej dostępnymi produktami, które mają przyciągnąć nowych kierowców nowymi sposobami jazdy.

Harley-Davidson™ Pan America™ 1250

Debiut pierwszego motocykla turystycznego Harley-Davidson opracowanego z myślą o podróżach, Harley-Davidson™ Pan America™ 1250 zaplanowano na 2020 r. 

Pan_America

Harley-Davidson LiveWire

Zaplanowane na 2019 r. wprowadzenie na rynek elektrycznego motocykla Harley-Davidson, LiveWire – pierwszego w szerokiej ofercie bezsprzęgłowych, elektrycznych jednośladów typu „twist and go” zaprojektowanego, aby stać się liderem elektryfikacji w branży motocyklowej.

LiveWire

Streetfighter

Model Streetfighter o pojemności 975 cm3 należy do nowej linii średnich motocykli modułowych Harley-Davidson o pojemności 500 do 1250 cm3, której debiut zaplanowano na 2020 r.

Streetfighter

Custom

Całkowicie nowy motocykl custom o muskularnej sylwetce i agresywnym, minimalistycznym stylu, napędzany 1250 cm3 czystej mocy, którego debiut jest planowany na 2021 r.

Custom

Elektryczne motocykle Harley-Davidson

Szersza oferta modeli elektrycznych, które są lekkie, zwinne i gotowe, by stawić czoło miejskiej dżungli. Dla tych, którzy chcą przeżyć dreszczyk emocji jazdy jednośladem – dostępne około 2022 r.

EV-images-2

Szerszy dostęp

Harley-Davidson rozwinie podejście do realizacji potrzeb rynkowych i klientów poprzez:

  • zwiększenie zaangażowania w obsługę klienta we wszystkich kanałach sprzedaży detalicznej – w tym poprawę i rozwój systemów informatycznych na całym świecie poprzez integrację dla stałych i nowych klientów witryny Harley-Davidson.com z działami sprzedaży dealerów;
  • opracowanie strategicznej współpracy z globalnymi liderami handlu elektronicznego, dzięki czemu Harley-Davidson zyska dostęp do grona milionów potencjalnych nowych klientów;
  • nowe formy sprzedaży – w tym niewielkie witryny sklepowe w miastach całego świata przedstawiające ich mieszkańcom markę i zwiększające sprzedaż bogatszej oferty produktów Harley-Davidson, a także rozwijające międzynarodową dystrybucję odzieży.

Lepsza obsługa dealerska

Nasza światowej klasy sieć dealerska stanowi integralny element planu i ma kluczowe znaczenie dla osiągnięcia sukcesu. Firma zamierza wprowadzić model wydajności, aby silnie wzmocnić sieć dealerską i obsługę klienta. Pozwoli to najbardziej zaradnym i przedsiębiorczym dealerom rozwijać się na własny rachunek i na korzyść marki Harley-Davidson – zapewniając tym samym najwyższej jakości obsługę, z której słyniemy, i oferując coraz bardziej zróżnicowane produkty dla zróżnicowanych klientów.

„Firma Harley-Davidson zapracowała sobie na miano legendy, ponieważ nigdy nie stanęliśmy w miejscu”, mówi Levatich. „Idąc naprzód, postępujemy zgodnie z duchem rozwoju, który przyświecał naszym założycielom w 1903 r., a także pracownikom i dealerom, którzy stawiali czoło wyzwaniom pojawiającym się na drodze do sukcesu.  Planujemy przenieść granice naszej marki, docierając do większego grona klientów w sposób, który umacnia nasze wartości. Nie możemy doczekać się realizacji naszych pomysłów”.

Na szczycie artykułu możesz obejrzeć film, w którym opisano główne elementy planu Harley-Davidson „Więcej dróg do Harley-Davidson”.

Finansowanie i finanse

Celem planu „Więcej dróg do Harley-Davidson” nie jest jedynie pozyskanie nowych kierowców, ale także rozwinięcie wartości, ustabilizowanie i umocnienie obecnej działalności, zwiększenie stopy zwrotu z zainwestowanego kapitału Harley-Davidson Motor Company, zwiększenie dochodów i zarobków, a także zapewnienie udziałowcom lepszych wyników finansowych.

Dynamiczna strategia będzie wymagała znacznych inwestycji, które pozwolą zmienić kierunek, w którym podąża firma na całym świecie. Chcemy finansować działania dzięki znacznej redukcji kosztów i przesunięciu wcześniej zaplanowanych inwestycji oraz zasobów, w tym zmianie inwestycji operacyjnych do 2022 r. z 450 milionów USD na 550 milionów USD oraz inwestycji kapitałowych w tym samym terminie z 225 milionów USD na 275 milionów USD.  Firma oczekuje, że plan „Więcej dróg do Harley-Davidson” pozwoli wygenerować łącznie ponad 1 miliard USD rocznego przychodu przyrostowego w 2022 r. w porównaniu z 2017 r.

Uważamy, że strategia przyśpieszonego rozwoju jest zgodna z celami dotyczącymi wzrostu przychodów, zwiększenia marży operacyjnej i pomaga w ich realizacji. Firma oczekuje, że będzie finansować możliwości strategiczne, zachowując bieżący profil inwestycji i zysków oraz bieżącą strategię alokacji kapitału.

Zasady finansowania Harley-Davidson skupią się na stabilizacji i wzmocnieniu bieżącej działalności, umacnianiu pozycji jako marki premium i inwestowaniu w zyskowne, zorientowane na wzrost projekty. Oczekujemy, że te zasady w połączeniu ze zdyscyplinowaną alokacją kapitału pozwolą firmie Harley-Davidson działać przy większej konkurencyjności cenowej i mniejszych kosztach ogólnych.

Informacje dodatkowe

Z informacjami dodatkowymi można zapoznać się w stronie H-D.com/acceleratedstrategy. Harley-Davidson zorganizował audycję internetową, w której odpowiadano na pytania analityków związane z planem „Więcej dróg do Harley-Davidson”. Nagranie audio sesji pytań i odpowiedzi z analitykiem jest już dostępne na powyższej stronie.

(Pokazano modele prototypowe. Właściwości modeli wchodzących do produkcji mogą być inne. Jeszcze nie są w sprzedaży. Wszystkie prezentowane planowane modele mogą nie być dostępne na wszystkich rynkach.)

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl