„Więcej dróg do Harley-Davidson” to nowe produkty w kolejnych segmentach rynku motocyklowego, szerszy dostęp i wzmocnienie sieci dealerskiej. Harley-Davidson przyśpiesza, aby zbudować nową generację motocyklistów na całym świecie.

Od redakcji: Wprawdzie w połowie roku 2017 Harley-Davidson zapowiadał, że w ciągu najbliższych 10 lat zadebiutuje z liczbą 100 nowych modeli, więc można było spodziewać się rewolucji… Ale gdy teraz HD opublikował bardziej konkretny plan na najbliższe lata, wszyscy są w szoku. Harley opowiada o odświeżonej strategii, ale też pokazuje kilka nowych modeli. Największy szum w internecie (zaskoczenie i powątpiewanie) spowodował model adventure - sami też jesteśmy ciekawi, czy HD odnajdzie się w takiej odmianie offroadu. Z kolei streetfighter zapowiada powrót na lubianą przez motocyklistów, agresywno-miejską ścieżkę. Warte uwagi jest też zupełnie nowe, „modułowe” podejście do nowego customa – trochę jak w przypadku BMW R NineT. Z kolei motocykle elektryczne (większy oraz te mniejsze) zapowiadane były już od dawna i nie powinny być zaskoczeniem – w końcu każdy szanujący się producent musi mieć jednoślad elektryczny. Nie pozostaje nam nic innego, jak z ciekawością czekać na premiery. Dajcie znać, co o nich uważacie.

informacja prasowa

Firma Harley-Davidson opublikowała w poniedziałek 30 lipca 2018 roku szczegóły strategii rozwoju do roku 2022 „Więcej dróg do Harley-Davidson”, której celem jest zainspirowanie jeszcze więcej ludzi na całym świecie do jazdy na motocyklu.

Świat zmienia się dynamicznie, podobnie jak oczekiwania klientów. Wzmożone działania mają usprawnić realizację celów Harley-Davidson na 2027 rok – firma zamierza bardziej skupić się na strategicznych inwestycjach i je realizować, ożywiając działalność w USA, jednocześnie przyspieszając rozwój na rynku światowym.

„Odważne działania, które dzisiaj ogłaszamy, wykorzystują olbrzymi potencjał i konkurencyjność Harley-Davidson – doskonałość opracowywanych produktów i najwyższą jakość ich wykonania, atrakcyjność marki na całym świecie i niesamowitą sieć dealerów” – powiedział Matt Levatich, prezes i dyrektor generalny Harley-Davidson, Inc. „Wraz z naszymi lojalnymi motocyklistami zamierzamy przewodzić rewolucji pod hasłem wolności na dwóch kołach, inspirując kolejne pokolenia, które jeszcze nawet nie poznały dreszczyku emocji jazdy na motocyklu”.

Kompleksowa i całościowa ocena pod kątem satysfakcji klienta zaowocowała planem „Więcej dróg do Harley-Davidson”, obejmującym:

  • Nowe produkty – podtrzymanie zaangażowania obecnych klientów i przyciągnięcie kolejnych, umacniając się na pozycji lidera produkcji motocykli ciężkich oraz wejście na nowe rynki i do nowych segmentów
  • Szerszy dostęp - spotkania z klientami powinny odbywać się w miejscach dogodnych dla nich, ich przebieg powinien odpowiadać ich oczekiwaniom, tak, aby rozwinąć wielokanałową obsługę klienta
  • Lepsza obsługa dealerska – opracowanie modelu wydajności pozwoli dealerom umocnić swoją pozycję w kwestii finansowej, jednocześnie poprawiając obsługę klientów Harley-Davidson

„Oczekujemy, że plan zaowocuje utworzeniem większej, bardziej zaangażowanej i silniej zdywersyfikowanej społeczności Harley-Davidson oraz pozwoli uzyskać najlepsze w branży marże i przepływy środków pieniężnych”, poinformował Levatich. 

Nowe produkty

Mamy ambitne plany, aby przedstawić naszą najbardziej różnorodną ofertę motocykli, konkurujących w największych i najszybciej rosnących segmentach rynku, z pełną gamą modeli o szerokim spektrum cen, mocy, pojemności skokowej, stylów i rynków globalnych. Między innymi:

  • Umocnienie naszej pozycji lidera w produkcji motocykli ciężkich przez opracowywanie lepszych i bardziej zaawansowanych technicznie motocykli typu Touring i Cruiser, które przyciągną nowych kierowców, a także pozwolą zachować zaangażowanie dotychczasowych użytkowników, którzy będą je dłużej użytkować.
  • Przedstawiamy debiutującą w 2020 r. nową linię modułowych motocykli średnich o pojemności od 500 do 1250 cm3, która obejmuje trzy różne obszary produktów o czterech pojemnościach, takich jak nasz pierwszy motocykl Adventure Touring Harley-Davidson™ Pan America™ 1250, model Custom o pojemności 1250 cm3 i model Streetfighter o pojemności 975 cm3. Kolejne modele, które poszerzą ofertę tego obszaru produktów pojawią się w 2022 r.
  • Opracujemy bardziej przystępny motocykl o małej pojemności (250 do 500 cm3) na rozwijające się rynki azjatyckie w ramach planowanej strategicznej współpracy z producentem w Azji. Nowy produkt i szersza dystrybucja mają ułatwić klientom dostęp do produktów Harley-Davidson i rozwój firmy w Indiach, jednym z największych i najdynamiczniej rozwijających się rynków na świecie, a także na pozostałych rynkach azjatyckich.
  • Przewodząc na rynku motocykli elektrycznych, w sierpniu 2019 r. planujemy wprowadzić na rynek elektryczny motocykl Harley-Davidson, LiveWire – pierwszy w szerokiej ofercie bezsprzęgłowych, elektrycznych jednośladów typu „twist and go” zaprojektowany, aby stać się liderem elektryfikacji w branży motocyklowej. Po modelu LiveWire do 2022 r. na rynek wejdą dalsze modele, urozmaicając ofertę lżejszymi, mniejszymi i jeszcze bardziej dostępnymi produktami, które mają przyciągnąć nowych kierowców nowymi sposobami jazdy.

Harley-Davidson™ Pan America™ 1250

Debiut pierwszego motocykla turystycznego Harley-Davidson opracowanego z myślą o podróżach, Harley-Davidson™ Pan America™ 1250 zaplanowano na 2020 r. 

Pan_America

Harley-Davidson LiveWire

Zaplanowane na 2019 r. wprowadzenie na rynek elektrycznego motocykla Harley-Davidson, LiveWire – pierwszego w szerokiej ofercie bezsprzęgłowych, elektrycznych jednośladów typu „twist and go” zaprojektowanego, aby stać się liderem elektryfikacji w branży motocyklowej.

LiveWire

Streetfighter

Model Streetfighter o pojemności 975 cm3 należy do nowej linii średnich motocykli modułowych Harley-Davidson o pojemności 500 do 1250 cm3, której debiut zaplanowano na 2020 r.

Streetfighter

Custom

Całkowicie nowy motocykl custom o muskularnej sylwetce i agresywnym, minimalistycznym stylu, napędzany 1250 cm3 czystej mocy, którego debiut jest planowany na 2021 r.

Custom

Elektryczne motocykle Harley-Davidson

Szersza oferta modeli elektrycznych, które są lekkie, zwinne i gotowe, by stawić czoło miejskiej dżungli. Dla tych, którzy chcą przeżyć dreszczyk emocji jazdy jednośladem – dostępne około 2022 r.

EV-images-2

Szerszy dostęp

Harley-Davidson rozwinie podejście do realizacji potrzeb rynkowych i klientów poprzez:

  • zwiększenie zaangażowania w obsługę klienta we wszystkich kanałach sprzedaży detalicznej – w tym poprawę i rozwój systemów informatycznych na całym świecie poprzez integrację dla stałych i nowych klientów witryny Harley-Davidson.com z działami sprzedaży dealerów;
  • opracowanie strategicznej współpracy z globalnymi liderami handlu elektronicznego, dzięki czemu Harley-Davidson zyska dostęp do grona milionów potencjalnych nowych klientów;
  • nowe formy sprzedaży – w tym niewielkie witryny sklepowe w miastach całego świata przedstawiające ich mieszkańcom markę i zwiększające sprzedaż bogatszej oferty produktów Harley-Davidson, a także rozwijające międzynarodową dystrybucję odzieży.

Lepsza obsługa dealerska

Nasza światowej klasy sieć dealerska stanowi integralny element planu i ma kluczowe znaczenie dla osiągnięcia sukcesu. Firma zamierza wprowadzić model wydajności, aby silnie wzmocnić sieć dealerską i obsługę klienta. Pozwoli to najbardziej zaradnym i przedsiębiorczym dealerom rozwijać się na własny rachunek i na korzyść marki Harley-Davidson – zapewniając tym samym najwyższej jakości obsługę, z której słyniemy, i oferując coraz bardziej zróżnicowane produkty dla zróżnicowanych klientów.

„Firma Harley-Davidson zapracowała sobie na miano legendy, ponieważ nigdy nie stanęliśmy w miejscu”, mówi Levatich. „Idąc naprzód, postępujemy zgodnie z duchem rozwoju, który przyświecał naszym założycielom w 1903 r., a także pracownikom i dealerom, którzy stawiali czoło wyzwaniom pojawiającym się na drodze do sukcesu.  Planujemy przenieść granice naszej marki, docierając do większego grona klientów w sposób, który umacnia nasze wartości. Nie możemy doczekać się realizacji naszych pomysłów”.

Na szczycie artykułu możesz obejrzeć film, w którym opisano główne elementy planu Harley-Davidson „Więcej dróg do Harley-Davidson”.

Finansowanie i finanse

Celem planu „Więcej dróg do Harley-Davidson” nie jest jedynie pozyskanie nowych kierowców, ale także rozwinięcie wartości, ustabilizowanie i umocnienie obecnej działalności, zwiększenie stopy zwrotu z zainwestowanego kapitału Harley-Davidson Motor Company, zwiększenie dochodów i zarobków, a także zapewnienie udziałowcom lepszych wyników finansowych.

Dynamiczna strategia będzie wymagała znacznych inwestycji, które pozwolą zmienić kierunek, w którym podąża firma na całym świecie. Chcemy finansować działania dzięki znacznej redukcji kosztów i przesunięciu wcześniej zaplanowanych inwestycji oraz zasobów, w tym zmianie inwestycji operacyjnych do 2022 r. z 450 milionów USD na 550 milionów USD oraz inwestycji kapitałowych w tym samym terminie z 225 milionów USD na 275 milionów USD.  Firma oczekuje, że plan „Więcej dróg do Harley-Davidson” pozwoli wygenerować łącznie ponad 1 miliard USD rocznego przychodu przyrostowego w 2022 r. w porównaniu z 2017 r.

Uważamy, że strategia przyśpieszonego rozwoju jest zgodna z celami dotyczącymi wzrostu przychodów, zwiększenia marży operacyjnej i pomaga w ich realizacji. Firma oczekuje, że będzie finansować możliwości strategiczne, zachowując bieżący profil inwestycji i zysków oraz bieżącą strategię alokacji kapitału.

Zasady finansowania Harley-Davidson skupią się na stabilizacji i wzmocnieniu bieżącej działalności, umacnianiu pozycji jako marki premium i inwestowaniu w zyskowne, zorientowane na wzrost projekty. Oczekujemy, że te zasady w połączeniu ze zdyscyplinowaną alokacją kapitału pozwolą firmie Harley-Davidson działać przy większej konkurencyjności cenowej i mniejszych kosztach ogólnych.

Informacje dodatkowe

Z informacjami dodatkowymi można zapoznać się w stronie H-D.com/acceleratedstrategy. Harley-Davidson zorganizował audycję internetową, w której odpowiadano na pytania analityków związane z planem „Więcej dróg do Harley-Davidson”. Nagranie audio sesji pytań i odpowiedzi z analitykiem jest już dostępne na powyższej stronie.

(Pokazano modele prototypowe. Właściwości modeli wchodzących do produkcji mogą być inne. Jeszcze nie są w sprzedaży. Wszystkie prezentowane planowane modele mogą nie być dostępne na wszystkich rynkach.)